اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری یادواره ۱۵ شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر در کهگیلویه وبویراحمد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹ هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد تحت درمان هستند.

برگزاری یادواره ۱۵ شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین اسماعیلی در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه سال گذشته جلسات منظمی در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر برگزار شد، گفت: تهاجم وسیع فرهنگی از سوی دشمنان باعث شده اعتیاد به مواد مخدر و مصرف روان‌گردان‌ها طیف وسیعی را درگیر بگیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیماری‌های جسمی، روانی و مرگ و میرهای نتیجه سوء مصرف مواد مخدر است، گفت: متولیان در حوزه مبارزه با مواد مخدر تکلیف و رسالت سنگینی در زمینه مبارزه با مواد مخدر بر دوش دارند.

وی اعتیاد را مادر همه جرائم و بزهکاری‌ها دانست و عنوان کرد: اعتیاد هزینه‌های بسیار زیادی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی به جامعه وارد کرده است.

وی از فعالیت ۲۴ مرکز نگهداری معتادان در استان خبر داد و گفت: در جهت پیشگیری از مصرف مواد مخدر ۷ هزار نفر به صورت مجازی تحت آموزش قرار گرفتند.

اسماعیلی با اشاره به ارسال پیامک‌های هشداری گفت: برگزاری همایش منطقه‌ای، همایش تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، اجرای تئاترهای خیابانی،برگزاری همایش یاریگران زندگی در شهرستان کهگیلویه و برگزاری همایش نوجوان سالم در یاسوج، آموزش دانشجویان و راه اندازی خط مشاوره اعتیاد آموزش و پرورش از جمله اقدامات فرهنگی ستاد با هدف پیشگیری از مصرف مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه ۴۷ مرکز درمان با متادون‌ در استان فعالیت می‌کنند، گفت: ۹ هزار و ۴۶۵ نفر در این مراکز تحت درمان هستند، ضمن اینکه در ۷ مرکز اجباری ۲۹۵ بیمار در حال مداوا هستند،

وی به برنامه‌های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره و عنوان کرد: همایش تجلیل از خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر ۵ تیرماه همزمان با سالروز جهانی مبارزه با نواد مخدر برگزار می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: در این همایش از خانواده  ۱۵ شهید مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می‌شود، ضمن اینکه ۱۵ نفر از فرزندان این استان در راه مبارزه با این بلای خانمان‌سوز به درجه جانبازی نائل شدند.

اسماعیلی ادامه داد: دو هفته پیش پلیس مبارزه با مواد مخدر در عملیات بزرگ کشف مواد مخدر در کمربندی یاسوج  مقدار زیادی مواد مخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط کرد که در این عملیات دو نفر از سربازان نیروی انتظامی زخمی و جانبازان جدید عرصه مبارزه با مواد مخدر لقب گرفتند.

کشف ۷ تن مواد مخدر در ۱۴۰۱

در ادامه سرهنگ بختیاری با بیان اینکه بسیاری از مواد مخدر و رونگردان‌ها ناشی از اختلالات روانی است و ۴۰ درصد بیماری‌های صعب العلاج ناشی از مصرف مواد مخدر است، گفت: سخت‌گیری و در مواردی بی‌تفاوتی‌  خانواده‌ها و همچنین فضای مجازی باعث گرایش افراد به سوء مصرف مواد مخدر هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر است، گفت: سال گذشته ۷ تن و ۴۰۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف و یک هزار و ۴۲۴ نفر دستگیر شدند.

وی بیان کرد: در سه ماهه سال جاری ۲ تن و ۷۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در محورهای مواصلاتی و مکان‌های آلوده کشف و ضبط داشت که رشد ۱۲۰ درصدی داشته است.

بختیاری از دستگیری ۴۷۸ نفر و توقیف ۹۱ دستگاه خودرو خبر داد و گفت: توقیف خودروهای حمل کننده مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی از طرح پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر خبر داد و گفت: توسعه و گسترش شبکه اطلاعاتی از اهداف پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول