اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

محیط زیست محور دیدار مقامات ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

وزیر اکولوژی، محیط زیست و تغییرات اقلیمی ازبکستان و هماهنگ‌کننده فعالیت‌های اقتصادی و زیست محیطی سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر «تاشکند» گسترش همکاری‌های منطقه‌ای را بررسی کردند.

محیط زیست محور دیدار مقامات ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عزیز عبدالحکیم‌اف» وزیر اکولوژی، محیط زیست و تغییرات اقلیمی ازبکستان و «ایگلی حسنی» هماهنگ‌کننده فعالیت‌های اقتصادی و زیست محیطی سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر «تاشکند» گسترش همکاری‌های منطقه‌ای را بررسی کردند.

در این دیدار چشم‌انداز گسترش همکاری‌ها در سطح منطقه از جمله به کارگیری تجربیات و نوآوری‌های پیشرفته در زمینه حفاظت از اکوسیستم مورد بررسی قرار گرفت. همچنین توسعه آموزش و فرهنگ زیست محیطی، پیشگیری از تغییرات اقلیم، تامین پایدار امنیت غذایی و مدیریت منابع آب بررسی شد.

عبدالحکیم‌اف گفت: برنامه ریزی شده در شهر «تاشکند» نشست منطقه‌ای رفع خطرات اقلیمی و گسترش همکاری در آسیای مرکزی برگزار شود. هدف ما طرح پیشنهادات معین با در نظر گرفتن تغییرات کنونی و دستیابی به نتایج موثر در حل و فصل مشکلات زیست محیطی است.

در این دیدار طرف سازمان امنیت و همکاری اروپا ایجاد دانشگاه آسیای مرکزی برای مطالعه محیط زیست و تغییرات اقلیمی را بسیار ارزشمند خواند و همچنین بر چشم انداز توسعه ظرفیت نهادی در زمینه اکولوژی و حفاظت از محیط زیست از جمله در زمینه روزنامه‌نگاری محیط زیست و حقوق محیط زیست تاکید کرد.

علاوه بر این، حسنی آمادگی خود را برای ارائه کمک در زمینه‌های کلیدی وزارت جدید و همچنین در مورد مشارکت همه ابزارهای سازمان امنیت و همکاری اروپا از جمله نمایندگان و سازمان‌ها در این حوزه ابراز کرد.

نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا از روسای تمامی وزارتخانه‌ها و ادارات فعال در زمینه حفاظت از محیط زیست برای حضور در نشستی که در ماه ژوئیه سال جاری میلادی در «وین» برگزار می‌شود، دعوت کرد. این نشست گسترش همکاری‌های متقابل را در جلوگیری از خطرات اقلیمی در آسیای مرکزی در نظر دارد.

ازبکستان از سال 1992 میلادی عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا است. در ماه ژوئیه سال 2006 میلادی دولت ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد تاسیس سمت هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان یادداشت تفاهمی امضا کردند.

در حال حاضر در ازبکستان طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا اجرا می‌شود.

ازبکستان با سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه‌های تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای، رشد نهادهای جامعه مدنی، گسترش همکاری‌های اقتصادی و انسانی بین‌المللی، محیط زیست همکاری می‌کند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول