اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

۱۱ هزار عضو شوراهای اسلامی و دهیاران مازندران تحت آموزش حرفه‌ای قرار می‌گیرند

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران از برگزاری آموزش شوراهای اسلامی و دهیاران مازندران به صورت‌ حرفه‌ای و کاربردی خبر داد.

۱۱ هزار عضو شوراهای اسلامی و دهیاران مازندران تحت آموزش حرفه‌ای قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احمد توکلی صبح امروز در نشست با باقر بهاری رئیس شورای اسلامی مازندران جهت بررسی آخرین وضعیت شوراهای‌ استان، گفت: عمده مشکل شوراهای اسلامی و دهیاران مازندران عدم شناخت کافی از قوانین است.

وی افزود: برای برون‌رفت از این بخش از ضعف عملکرد شوراهای اسلامی و دهیاران مازندران، آموزش آنها به صورت حرفه‌ای و کاربردی در سطح استان باید برگزار شود تا خلا اصلی یعنی آگاهی پایین از قوانین جبران شود.

توکلی شوراهای اسلامی شهر و روستا را بازوان حوزه عمرانی استان دانست و تصریح کرد: شوراها به‌دلیل حضور در مجامع محلی از مشکلات آگاه هستند و اگر بر قوانین مسلط باشند به درستی می‌توانند بازوان شهرداران و دهیاران باشند و در مجموع اهداف حوزه عمرانی را در سطح شهر و روستا را به خوبی پیاده کنند.

سرپرست معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه آموزش ضمن خدمت دهیاران استان به صورت جدی دنبال می‌شود و امسال نیز دور جدید آموزش‌ها به صورت حرفه‌ای و کاربردی برگزار می‌شود، یادآور شد: در سال گذشته نیز آموزش بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ دهیار استان در چهار سرفصل به مدت ۳۰ ساعت برگزار شد.

وی همچنین خواستار تداوم آموزش شوراهای اسلامی مازندران در طول خدمت شد و تصریح کرد: آموزش شوراها نیز به‌صورت موردی و کارگاهی در برخی از شهرستان‌ها برگزارشد؛ اما این آموزش باید به‌صورت حرفه‌ای برگزار شود.

*اشراف جامعه ۸ هزار نفری شوراها از مشکلات

رئیس شورای اسلامی مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه آموزش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: البته آموزش شوراها باید به صورت حرفه‌ای باشد که به‌دنبال تحقق آن هستیم و برای اجرای آن نیازمند حمایت و استفاده از ظرفیت معاونت عمرانی استانداری است.

باقر بهاری با اشاره به اینکه جامعه ۸ هزار نفری شوراهای اسلامی شهر و روستاهای مازندران به دلیل حضور در همه مناطق استان اشراف خوبی از توانمندی و کاستی‌های حوزه کاری خود دارند، افزود: توانمندسازی شوراهای اسلامی شهر و روستاها با آموزش و شناخت قوانین محقق خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول