اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دومین روز درگیری در جولان اشغالی سوریه+تصاویر

نظامیان صهیونیست برای دومین روز متوالی با اهالی جولان اشغالی سوریه درگیر شدند و به سوی آنها، گاز اشک‌آور و گلوله‌های دودزا شلیک کردند.

دومین روز درگیری در جولان اشغالی سوریه+تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نوشت: «صدها نفر از اهالی جولان اشغالی، طبق وعده‌ای که دیروز داده بودند، با تجمع در مقام "ابی ذر الغفاری" در اعتراض به تجاوزهای جنایتکارانه اشغالگران، اعتصاب کردند. اشغالگران نیز نیروهای کمکی زیادی را به محل اعزام کردند و تمام جاده‌های منتهی به منطقه حفایر را بستند، جایی که قرار است توربین‌های بادی ساخته شود».

نظامیان صهیونیست، امروز (چهارشنبه، ۲۱ ژوئن)، برای دومین روز متوالی با اهالی جولان اشغالی سوریه، به دلیل اعتراضشان به اشغال اراضی کشاورزی به بهانه احداث توربین‌های بادی درگیر شدند.

یکی از تظاهرات‌کنندگان سوری می‌گوید: این سرزمین متعلق به سوریه است، ما با خون خود از آن محافظت می‌کنیم.

 

 رژیم صهیونیستی مدتهاست که در جولان اشغالی سوریه به بهانه اجرای پروژه توربین های بادی، در حال مصادره اراضی ساکنان این منطقه و حتی شهرک‌سازی با توسل به زور است که همواره با مخالفت و اعتراض اهالی جولان اشغالی همراه بوده زیرا نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی در خصوص وضعیت این اراضی است.

نظامیان صهیونیست، روز گذشته نیز از ورود ساکنان جولان اشغالی به اراضیشان در منطقه «الحفایر» در شرق روستای «مسعده» جلوگیری کردند و به سوی آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند.

این رژیم، نیروهای خود را برای محاصره مناطق کشاورزی که قرار است در آن، پروژه موسوم به «توربین‌های غول پیکر» اجرایی شود، مستقر کرد و از ورود صاحبان این اراضی کشاورزی جلوگیری کرد. امری که به درگیری میان ساکنان جولان اشغالی و اشغالگران منجر شد و طی آن، ده‌ها نفر زخمی شدند. 

هیأت دینی در جولان اشغالی، شب گذشته، چهارشنبه (امروز) را روز اعتصاب و خشم علیه اقدامات خودسرانه و جنایتکارانه علیه اهالی جولان اشغالی سوریه اعلام کرد. امروز نیز ساکنان جولان اشغالی سوریه به همراه اعضای این هیأت دینی در مقام ابی‌ذر الغفاری تجمع کردند و پس از آن، طبق وعده‌ای که داده بودند، به سوی اراضی اشغالی محاصره شده از سوی صهیونیست‌ها حرکت کردند.

 

 

 

به این ترتیب، شمار زیادی از ساکنان جولان اشغالی، به سوی محل استقرار ماشین آلات شرکت احداث توربین به منظور جلوگیری از پیشبرد این پروژه حرکت کردند. اما پلیس صهیونیست، چهارراه های منتهی به زمین‌های کشاورزی را بست تا مانع رسیدن مردم به محل اجرای پروژه شود و برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک‌آور و گلوله دودزا استفاده کرد. 

 

خبرنگار المیادین در جولان اشغالی سوریه، گزارش داد: اشغالگران در حال شلیک رگباری از گلوله‌های دودزا به سمت اهالی معترض جولان است.

وی افزود: ده‌ها نفر از ساکنان معترض جولان اشغالی مجروح شده‌اند اما حرکت معترضان به سوی اراضی کشاورزی محاصره شده ادامه دارد. معترضان می‌گویند: این اشغال، وحشیانه است و ما هرگز سرزمین خود را رها نمی‌کنیم.

 

 

خبرنگار سانا می‌گوید: اشغالگران صهیونیست در پی تداوم درگیری‌ها، نیروهای کمکی بیشتری به منطقه اعزام کرده‌اند و درگیری‌ها ادامه دارد. اشغالگران، اهالی جولان اشغالی را در منطقه الحفایر محاصره کرده‌اند و مانع حرکت آنها به سوی اراضی کشاورزیشان می‌شوند.

با وجو زخمی شدن شمار بیشتری از معترضان از جمله یکی از شیوخ جولان سوری، صهیونیست‌ها اجازه رسیدن خودروهای امدادرسان به منطقه درگیری را نمی‌دهند و تظاهرات‌کنندگان خود، در حال باز کردن راهی برای انتقال زخمی‌ها به محلی خارج از درگیری هستند. 

خبرنگار المیادین می‌گوید: اشغالگران بر شدت حملات خود علیه معترضان افزوده‌اند و در حال هدف قرار دادن کشاورزان سوری با گلوله‌های گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی هستند. 

با وجود تجمع اعتراضی ساکنان جولان اشغالی سوریه، اشغالگران تجهیزات خود را برای خاک‌برداری از جولان برای اجرای پروژه مصادره هزاران هکتار برای شهرک‌سازی به بهانه تولید انرژی پاک مستقر کرده‌اند و در حال کار هستند. 

«مطران عطا الله حنا» سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در بیت‌المقدس، در گفت‌وگو با المیادین، خواستار کمک همه آزادگان جهان برای همبستگی با ساکنان جولان اشغالی سوریه و حفظ هویت عربی و سوری جولان اشغالی شد. 

وی گفت: توطئه گر علیه فلسطین، همان توطئه‌کننده امروز علیه سوریه و بلندی‌های جولان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول