اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رئیس جمهور قزاقستان: روابط نزدیک با روسیه را حفظ می‌کنیم

رئیس جمهور قزاقستان در مورد وضعیت اوکراین گفت: ضمن حمایت از منشور سازمان ملل، از ابتکارات چین حمایت و در عین حال روابط نزدیک با روسیه را حفظ می‌کنیم.

رئیس جمهور قزاقستان: روابط نزدیک با روسیه را حفظ می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان طی دیدار با «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان، مجدداً موضع قزاقستان در مورد وضعیت اوکراین تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد که قبلاً موضع خود را در مورد این موضوع بسیار پیچیده بیان کرده است. ابتدا باید منشور سازمان ملل متحد را رعایت کنیم و البته به طور کلی باید از سازمان ملل به عنوان یک سازمان ضروری و جهانی در جهان حمایت شود.

رئیس جمهور قزاقستان ادامه داد: ما همچنین باید از تمام ابتکارات صلحی که توسط چین و همچنین سایر کشورها ابراز شده است، حمایت کنیم. بنابراین، ما بسیار امیدواریم که در آینده نزدیک آتش بس در اوکراین حاصل شود و بتوانیم به گفت‌وگو در مورد برقراری صلح پایدار در این بخش از جهان ادامه دهیم. ما آماده‌ایم تا به دستیابی به این هدف کمک کنیم.

علاوه بر این، توکایف خاطرنشان کرد که قزاقستان شریک استراتژیک روسیه است. ما اعضای یک سازمان هستیم. بنابراین، هدف ما این است که روابط نزدیک با روسیه را حفظ کنیم تا همکاری‌های متقابل خود را هم به صورت دوجانبه و هم در سازمان‌های بین‌المللی مرتبط تقویت کنیم.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول