اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بهره‌برداری از نمایشگاه بین‌المللی سنندج مطالبه جدی مردم و فعالان اقتصادی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: بهره‌برداری از نمایشگاه بین‌المللی شهر سنندج است که به عنوان مطالبه جدی از سوی مردم و فعالین این حوزه باید پاسخ داده شود.

بهره‌برداری از نمایشگاه بین‌المللی  سنندج مطالبه جدی مردم و فعالان اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در سنندج، اظهار کرد:  پروژه نمایشگاه دائمی و بین المللی سنندج پروژه‌ای است که نزدیک 20 سال است اجرای آن شروع شده اما تا کنون به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: اتاق بازرگانی باید گزارش کاملی از چند و چون و میزان پیشرفت این پروژه را ارائه کند و بازه زمانی مشخص برای بهره‌برداری آن تعیین شود.

وی با بیان اینکه با گذشت 20 سال هنوز زمان به نتیجه رسیدن این نمایشگاه بین‌المللی در سنندج مشخص نیست، گفت: هرچند تلاش برای ایجاد ظرفیت‌های نمایشگاهی در آن سوی مرزها میمون و ارزشمند است، اما اگر ما بتوانیم محصولات داخل استان را به نمایش بگذاریم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

ازهاری اضافه کرد: در استان در سال‌های 88-89 تجربه موفق برگزاری دو نمایشگاه را در سلیمانیه داشتیم ولی مهم‌ترین موضوع در حال حاضر بهره‌برداری از نمایشگاه بین‌المللی شهر سنندج است که به عنوان مطالبه جدی از سوی مردم و فعالین این حوزه باید پاسخ داده شود.

هلاکو عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی سنندج هم در این رابطه عنوان کرد: ساختمان یکی از سوله‌های نمایشگاه دائمی و بین‌المللی سنندج به اتمام رسیدن و در حال حاضر دنبال سرمایه‌گذار برای انجام مابقی پروژه هستیم.

وی افزود: اینکه این پروژه کی تمام می‌شود را نمی‌توانیم فرصت زمانی مشخص کنیم کما اینکه پروژه نمایشگاه دائمی و بین‌المللی سنندج تنها پروژه بر زمین مانده در این استان نیست و پروژه‌های نیمه تمام دولتی در استان داریم که عمر کلنگ‌زنی آنها به بیش از 2 دهه پیش باز می‌گردد.

عبدالله کاردانی مدیرعامل خانه صنعت استان کردستان هم در این نشست اظهار کرد: در رابطه با مسئله نمایشگاه بنا بود نمایشگاه در اقلیم برگزار شود اما چون شرکت نمایشگاهی قادر به برگزاری آن نبود کار ابتر ماند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت نمایشگاهی از سه نهاد مردمی شامل اتاق بازرگانی، خانه صنعت و اتاق تعاون تشکیل شده و عموم مردم استان از آن منتفع می‌شوند، تمام نمایشگاه‌ها باید در قالب این شرکت نمایشگاهی برگزار شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول