اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وجود اسناد قولنامه‌ای علت افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز

شهردار بناب گفت: وجود اسناد قولنامه ای باعث افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در بناب شده است.

وجود اسناد قولنامه‌ای علت افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، فرید پناهی عصر امروز در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان بناب با اشاره به وجود زمین های قولنامه ای زیاد در محدوده شهر بناب اظهار کرد: علت اصلی بالا بودن آمار ساخت و سازهای غیرمجاز وجود مین زمین های قولنامه ای است.

وی نبود زمین های مسکونی لازم برای ساخت و ساز در داخل شهر بناب را از دیگر علل ساخت و سازهای غیرمجاز در املاک فاقد کاربری مسکونی عنوان کرد و افزود: طرح جامع بناب سال ها در دست مطالعه بوده و بعد از تصویب هم تاکنون به شهرداری بناب ابلاغ نشده است!

پناهی کلیددار شهر بناب سپس از آغاز کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در ۷۷ هکتار از زمین های شهر بناب با کمک بخش خصوصی خبرداد و خاطرنشان کرد: در کنار به کار بستن قوه قهریه در کنترل این نوع از ساخت و سازها باید هم زمان امکان ساخت و ساز قانونی نیز در همان محلات یا محلات دیگر برای شهروندان فراهم شود.

این گزارش حاکی است، آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در زمان تصدی مسئولیت ریاست قوه قضائیه در دی ماه سال ۱۳۹۸ با تأکید بر بازنگری در قانون کمیسیون ماده صد اظهار کرده بود«کمیسیون های ماده صد نباید به منبع درآمدی برای شهرداری ها تبدیل شوند و شرایط کمیسیون ماده صد باید به گونه ای باشد که اگر کسی تخلف کرد، امکان پرداخت جریمه در قبال ادامه تخلف برای او میسر نباشد.

شهر بناب به عنوان مرکز شهرستان دارای حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت بوده و در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده است.

این شهر به دلایل مختلفی از جمله مهاجرپذیر بودن، عدم ابلاغ طرح جامع شهر بناب در طی بیش از یک دهه، عدم برنامه ریزی مناسب و تبیین راهکارهای لازم متأسفانه دارای ساخت و سازهای غیرمجاز بسیاری است که حل این معضل به یک استراتژی اصولی و نیز اهتمام دستگاه های مختلف اجرایی و قضایی نیاز دارد.

پایان پیام/۶۰۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول