اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار فتح درباره عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

یک مسئول ارشد جنبش فتح درباره احتمال اجرای عملیات گسترده رژیم صهیونیستی در کرانه باختری هشدار داد.

هشدار فتح درباره عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود العالول» معاون رئیس جنبش فتح گفت که افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات «السور الواقی ۲»(دیوار بازدارنده ۲) در شمال کرانه باختری امری خطرناک است.

«السور الواقی» عنوان یک عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی است که اواسط ۲۰۰۲ به بهانه نابودی انتفاضه دوم فلسطینیان در کرانه باختری اجرا شد و طی آن صدها فلسطینی شهید شدند.

العالول تأکید کرد که رژیم صهیونیستی می‌خواهد با استفاده از خشونت، کشتار، تروریسم و استفاده از هواپیماهای جنگی در جنین، نتیجه درگیری را یکسره کند و حوادث روز گذشته در جِنین نیز بیانگر آن است اما آنهایی که تصور می‌کنند با این شیوه می‌توان درگیری را یکسره کرد، در توهم بسر می‌برند.

طی ۲۴ ساعت گذشته در نتیجه یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جِنین و کرانه باختری، هفت فلسطینی از جمله شش نفر به شهادت رسیدند و هفت نظامی صهیونیست نیز در درگیری با مبارزان فلسطینی زخمی شدند.

در پی این یورش‌ها، برخی مقامات صهیونیست از جمله «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم خواستار اجرای عملیات گسترده در شمال کرانه باختری شدند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، العالول در این خصوص گفت که رژیم صهیونیستی مسئول کامل تنش‌های میدانی در شهرهای مختلف کرانه باختری است.

وی گفت: «رژیم صهیونیستی جنگ فراگیری علیه ملت فلسطین، سرزمین و اماکن مقدس آن اعم از توسعه شهرک‌سازی، مصادره اراضی، تجاوزات شهرک‌نشینان و عملیات کشتار روزمره به راه انداخته است».

وی همچنین از تصمیم کمیته مقاومت مردمی در کرانه باختری برای تشدید و توسعه فعالیت‌های مردمی از طریق برنامه فراگیر ملی خبر داد و گفت که طی ساعات آینده نشست فوق العاده رهبران فلسطین برای بررسی نحوه رویارویی با جنگ رژیم صهیونیستی و برداشتن گام‌های سیاسی در سطح بین‌المللی و داخلی و تقویت مقاومت میدانی، برگزار خواهد شد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول