اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر صهیونیست: روند شهرک‌سازی متوقف نخواهد شد

وزیر دارایی رژیم موقت صهیونیستی گفت که در زمینه شهرک‌سازی به نصایح سایر کشورها توجهی نمی‌کنند، بلکه این روند با قدرت ادامه خواهد داشت.

وزیر صهیونیست: روند شهرک‌سازی متوقف نخواهد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بزالل اسموتریچ»، وزیر دارایی تندروی رژیم موقت صهیونیستی امروز سه‌شنبه بر خلاف ادعاهای قبلی این رژیم مبنی بر توقف روند شهرکسازی، بر ادامه احداث شهرکهای جدید تأکید کرد.

مسئولان صهیونیستی چندی پیش، در اردن و مصر نشستهایی با تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار و ادعا کردند که در صورت توقف حملات نیروهای مقاومت، روند شهرکسازی را هم متوقف خواهند کرد، ولی بر خلاف این ادعا، ثدور مجوز برای احداث شهرک در فلسطین اشغالی کاهش یافته است.

پایگاه خبری «سبق-۲۴» گزارش داد، اسموتریچ  در یک نشست درون حزبی گفت که رژیم صهیونیستی همچنان به ساخت شهرک ادامه خواهد داد و در این زمینه، پند و اندرزهای اخلاقی را از سایر کشورها نمی‌پذیرد.

وی همچنین این سؤال را مطرح کرد که  آیا کسی هست که فکر کند رژیم صهیونیستی مانند یکی از ایالتهای آمریکا اداره می‌شود؟. اظهارات این وزیر صهیونیست در واکنش به گفته‌های آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل بود.

گوترش تل‌آویو را تشویق کرد تا «تصمیمهای نگران‌کننده درباره فعالیتهای مربوط به شهرکسازی در کرانه باختری را متوقف کند». آمریکا هم علیرغم حمایت پشت پرده از شهرک‌سازی، به صورت ظاهری مدعی شده بود که از شهرکسازیهای جدید صهیونیستها، «منزجر» شده است.

کابینه صهیونیستی یکشنبه گذشته طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن، روند صدور مجوز ساخت در شهرکهای صهیونیستی واقع در کرانه باختری کوتاهتر می‌شود. صهیونیستها گفته بودند که دیگر شهرکسازی را گسترش نخواهند داد.

بر خلاف روال گذشته، برای صدور مجوز ساخت در شهرکهای کرانه باختری، دیگر نیازی به کسب اجازه در سطح سیاسی این رژیم نیست و این مسئله باعث افزایش اشغالگری در این منطقه از فلسطین اشغالی خواهد شد.

صهیونیستها برای احداث شهرکهای جدید دیگر نیاز ندارند موافقت نخست وزیر یا وزیر جنگ را کسب کنند؛ چرا که پیش از این، موافقت با طرحهای ساخت‌وسازی نیازمند برگزاری چندین نشست بوده است.

برخی از مسئولان صهیونیست هم گفتند که آمریکا را در جریان این تصمیم قرار داده‌اند و تا پایان سال جاری میلادی، ساخت هزاران واحد صهیونیستی دیگر تصویب خواهد شد. آمریکاییها هم در مسئله فلسطین، با در پیش گرفتن سیاست یک و بام دو هوا، در پشت تریبونها گسترش اشغالگری و شهرکسازی اسرائیلیها را محکوم می‌کنند، ولی در پشت پرده، به شدت حامی طرحهای اشغالگرانه صهیونیستها هستند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول