اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق وارد ترکیه شد

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در یک سفر رسمی وارد آنکارا شد تا با رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کند.

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق وارد ترکیه شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در رأس هیأتی وارد ترکیه شد.

به نوشته وبگاه کردستان ۲۴، او در این سفر رسمی قرار است با رجب طیب اردوغان که به تازگی بار دیگر سکان دولت ترکیه را در دست گرفته است، دیدار کند.

بارزانی آخرین بار در ۱۵ آوریل سال گذشته میلادی به ترکیه سفر کرده بود.

اما در ابتدای این سفر مسرور بارزانی با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه دیدار کرد و قرار است پس از آن به دیدار با اردوغان برود.

طبق بیانیه صادره از دفتر مسرور بارزانی، او در این سفر قصد دارد در خصوص آخرین تحولات عراق و منطقه با مقامات ترکیه گفت‌و‌گو کند.

خبرنگار کردستان ۲۴ نیز گزارش داد که مسرور بارزانی در دیدار با هاکان فیدان در سه محور با او به رایزنی پرداخته است: توسعه روابط منطقه کردستان عراق با ترکیه، مسائل اقتصادی و تبادلات تجاری، تحولات سیاسی عراق و شرایط سیاسی کلی این منطقه.

به نوشته این وبسایت، سفر رئیس دولت منطقه کردستان عراق برای ناظران سیاسی در ترکیه، به خصوص در حیطه توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو طرف قابل توجه است.

این سفر همچنین در شرایطی صورت می‌گیرد که حملات ترکیه به شمال استان دهوک و استان نینوا جایی که عناصر پ.ک.ک مخفی شده‌اند، همچنان ادامه دارد. همزمان نیروهای ارتش عراق با همراهی پیشمرگه چندین هفته است که برای پاکسازی عناصر پ.ک.ک در اردوگاه مخمور، اقدام کرده‌ و در اطراف اردوگاه مراکز ایست و بازرسی برپا کرده‌اند.

این اردوگاه در ۱۰۵ کیلومتری جنوب شرق موصل و ۷۰ کیلومتری غرب اربیل و در ۱۸۰ کیلومتری مرز عراق و ترکیه واقع شده است.

به گفته یک مقام دولت منطقه کردستان عراق در شهر اربیل، ارتش عراق بر اساس تفاهم بین بغداد و اربیل در خصوص توقف گسترش فعالیت‌های شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و کنترل بر مناطقی تحت نفوذ آن‌ها، این عملیات را آغاز کرده است، عملیاتی که بخشی از تعهدات عراق به ترکیه در جریان سفر «محمد شیاع السودانی» به آنکارا در ماه مارس گذشته به شمار می‌رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول