اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تشریح روند اعطای گرنت پژوهانه به پژوهشگران از زبان معاون وزیر

معاون اداری مالی وزیر علوم روند اعطای گرنت پژوهانه به پژوهشگران را تشریح کرد.

تشریح روند اعطای گرنت پژوهانه به پژوهشگران از زبان معاون وزیر

علی خطیبی معاون اداری مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس پیرامون نحوه اعطای گرنت پژوهانه به پژوهشگران، گفت: در سال ۱۴۰۲ برای رشد علمی کشور اقدام جدیدی صورت گرفته و به دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تمام اعضای هیأت علمی جدیدالاستخدام که در ۵ سال اخیر (از سال ۱۳۹۷ به بعد) جذب شده‌اند برای انجام کارهای آزمایشگاهی، نظری و تئوری گرنت پژوهانه‌ دریافت می‌کنند.

وی افزود: دریافت گرنت برای جدیدالاستخدام‌ها کار سخت و دشواری است و نمی‌توانند به راحتی این کار را انجام دهند. این سیاست وزارتخانه است که از جوا‌ن‌ها حمایت کند، پژوهانه به استادانی تعلق می‌گیرد که دستاورد علمی، ثبت اختراع یا چاپ مقاله داشته باشند. 

معاون اداری مالی وزیر علوم اضافه کرد: برای افرادی که در رشته‌های آزمایشگاهی و عملی فعالیت دارند ۱۰۰ میلیون تومان و برای اساتید علوم انسانی و تئوری ۴۰ میلیون تومان پژوهانه اختصاص داده‌ایم که ۵۰ درصد از این مبلغ را دانشگاه از محل درآمد اختصاصی یا بودجه کلی خود و مابقی را وزارت علوم تأمین می‌کند که وزارت علوم اوایل سال ۱۴۰۲ سهم خود را به دانشگاه‌ها واریز کرده است. 

معاون اداری مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وزارت علوم گفت: در کشور ۱۴ دانشمند یک‌دهم درصدی داریم که ۸ نفر آنها از استادان وزارت علوم هستند و برای هر کدام از این دانشمندان هم پژوهانه ۲۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده که این مبلغ در مجموع ۲ میلیارد تومان است. 

خطیبی یادآور شد: برای ۳ هزار و ۵۴۴ عضو هیأت علمی سراسر کشور در دانشگاه‌های وزارت علوم که از سال ۱۳۹۷ استخدام شدند، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار پژوهانه واریز کرده‌ایم که از این تعداد هزار و ۴۷۰ نفر استادان فعال در رشته‌های نظری، تئوری و علوم انسانی و ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در رشته‌های آزمایشگاهی و عملی بودند.

وی گفت: مجموع این پژوهانه ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۱۵۰ میلیارد تومان را وزارت علوم واریز کرد و از دانشگاه‌ها خواستیم با افتتاح حساب به نام استادان کارت پژوهانه برای آنها تعریف کنند که دست اعضای هیأت علمی باشد تا نگران هزینه اولیه تحقیقات نباشند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول