اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شرکت توسعه گردشگری شهر همدان ایجاد می‌شود

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان از راه‌اندازی شرکت توسعه گردشگری شهر همدان توسط شهرداری خبر داد.

شرکت توسعه گردشگری شهر همدان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حمید بادامی‌نجات ظهر امروز در نشست خبری پیرامون رویداد ثبت جهانی هگمتانه با بیان اینکه خوشحالیم امروز برای موضوعی دور هم جمع شدیم که سالها مردم همدان انتظار آن را می‌کشیدند اظهار کرد: ثبت جهانی یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان گردشگری بوده چراکه نیاز بود همدان با آثار فاخر تاریخی فراوان و قدمت دیرینه اثری را در یونسکو  به ثبت برساند.

وی برخی شهرها آثاری فاخری به نسبت همدان ندارند اما توانستند آن را ثبت جهانی کنند گفت: این خوش‌شناسی ماست که در دوره‌ای قرار گرفتیم تا بتوانیم این مهم را برای همدان رقم بزنیم و یک قدم در این راستا برداریم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید به اینکه این موصوع از سال گذشته جدی شد و شورای شهر پای کار آمد افزود:‌  هر ۱۱ عضو شورا بر این مسئله اتفاق نظر داشتند و این شد که سیاست‌گذاری و بودجه‌ لازم را برای ثبت جهانی دیدیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف و احصاء نیازهای ثبت جهانی هگمتانه از سوی شورای شهر و شهرداری افزود: شورای شهر بخشی از لایحه بودجه‌ای که شهرداری بدین منظور پیش‌بینی کرده بود را تصویب کرد و بخشی نیز توسط شورا اضافه شد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه در حال حاضر به لحاظ تامین بودجه در تحقق ثبت جهانی هگمتانه مشکلی وجود ندارد و در حوزه اجرا نیز طبق سیاست‌ها کار پیش می‌رود گفت: امروز نیاز اصلی همدان توسعه گردشگری است صنعتی که پولساز است و اقتصاد همدان را شکل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خدادادی، تاریخی و جغرافیایی همدان باعث شده آنها را در ویترینی بچینیم و دنیا ببیند بیان کرد:‌ در توسعه گردشگری نخستین اقدام قدمی برای ثبت جهانی است و خوشبختانه همه برای ایجاد زیرساخت‌های آن قدم برمی‌دارند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان به اقدامات صورت گرفته در حوزه تملک اراضی و اقناع کسبه بازار اشاره کرد و گفت: برخی موضوعات بین سازمانی است که شهرداری پیشقدم شده و کار انجام می‌دهد که امیدواریم حاصل کار تیمی منجر به ثبت جهانی شود تا همه با هم جشن ثبت جهانی را بگیریم.

وی با بیان اینکه بعد از ثبت جهانی کار ما تازه آغاز می‌شود تا از آن بهره اقتصادی و اجتماعی داشته باشیم و همدان را به دنیا معرفی کنیم افزود:‌ ستاد گردشگری زحمات خوبی در این زمینه می‌کشد و در کنار این ستاد، شهرداری اساسنامه شرکت توسعه گردشگری را برای شورا ارسال کرده که امروز یا یکشنبه در صحن شورا مطرح خواهد شد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه قرار است شهرداری یک شرکت تخصصی در حوزه گردشگری داشته باشد که وظیفه درآمدزایی و اجرایی را در حوزه‌ گردشگری انجام دهد گفت: یک شرکت تخصصی در آینده مطابق شرکت‌هایی شهرهایی مانند اصفهان و شیراز شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مختلفی را در شهر پیش‌بینی کردیم و اولویت ما امسال رینگ مرکزی است که امیدواریم به زودی شهرداری منطقه پنج در همدان هم ایجاد شود افزود: اقدامات اداری انجام شده و منتظر صدور مجوز از وزارت کشور هستیم که اگر این شهرداری به نام شهرداری بافت تاریخی ایجاد شود، هماهنگی بسیار خوبی در اجرا در شهرداری خواهیم داشت و می‌توانیم امیدوار باشیم وظیفه نگهداری و توسعه بافت با وحدت رویه انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه رینگ مرکزی همدان در دنیا کم‌نظیر است و اگر روی آن برنامه‌ریزی کنیم یک جاذبه بزرگ گردشگری است گفت: میدان امام(ره) کار فاخری است که باید زنده و حفظ کنیم و سایر مناطق نظیر پیاده‌راه اکباتان نیز ارزشمند و درخور توجه جدی هستند.

وی خاطرنشان کرد:‌ اقدام خوبی در راستای ارتباط مسیرهای گردشگری از آرامگاه بوعلی تا باباطاهر آغاز شده و طبق صحبت شهردار عملیات گذر گردشگری در شهر آغاز شده و بودجه لازم برای آن پیش‌بینی شده و طرح آن نیز آماده شده است.

بادامی‌نجات با بیان اینکه از آرامگاه باباطاهر از محله آخوند این مسیر ادامه پیدا می‌کند و برخی خانه‌های تاریخی احیا می‌شوند که بخشی مانند خانه شرفخانی احیا شده است گفت: خانه پوستی‌زاده و آثاری که در این مسیر وجود دارد به راسته گلشن و پیاده‌راه اکباتان ختم می‌شود و یک مسیر جدید پیاده‌راهی تعریف می‌شود که تکمیل‌کننده کارهای گذشته است.

وی از پیگیری خریداری و بکارگیری ماشین‌های برقی در پیاده‌‌راه اکباتان و بوعلی از سوی شهرداری خبر داد و افزود:‌ این وسایل نقلیه به صورت مستمر در پیاده‌راه‌ها مستقر می‌شوند و سواره از این مناطق حذف می‌شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان در خصوص ساختمان قدیمی فرودگاه نیز اظهار کرد: ساختمان قدیمی فرودگاه و دو پروژه دیگر در اراضی شهرداری بوده که قبلا واگذار شده و امسال نیز در پروژه ۱۴۰ هکتاری مسکن ملی قرار گرفته، اما ما درخواست کردیم فرودگاه از پروژه مسکن جدا شود و بار دیگر آن را شهرداری تحویل بگیرد.

وی بیان کرد: برای فرودگاه تاریخی و قدیمی بودجه پیش‌بینی شده و طرح و برنامه داریم که با کمک دولت می‌توان به نتایج قابل توجهی رسید.

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول