اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رئیس دادگستری استان مرکزی: پرونده‌های سازش بین زوج‌ها از 20 به ۷۰ درصد رسید

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با کمک مشاوران خانواده سازش بین زوجین در سال جاری به ۷۰ درصد رسیده است؛ این رقم در سال‌های ۹۸ تا ۹۹، ۲۰ درصد و در سال گذشته ۴۰ درصد بود.

رئیس دادگستری استان مرکزی: پرونده‌های سازش بین زوج‌ها از 20 به ۷۰ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی امروز در آیین تحلیف پذیرفته شدگان و موسسین مراکز و مشاورین مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه استان مرکزی، با اشاره به راه‌اندازی سامانه مسیر اظهار کرد: این سامانه هم‌اکنون در ۴ استان به صورت پایلوت راه‌اندازی شد و به زودی با حمایت رئیس قوه و شورای عالی قضایی در سطح کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این سامانه مسیر به عنوان سامانه جامع ارائه خدمات قوه قضاییه در دستور کار است افزود: شفافیت عملکرد و نحوه ارائه خدمات از مهمترین مزایای نظام جامع ارائه خدمات الکترونیک است.

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بیان کرد: یکی از اهداف نظام جامع ارائه خدمات الکترونیک تعامل مشاوران با مراجعان است؛ کار مشاوران خانواده حساسیت های خاص خود را دارد؛ از سه سال گذشته ساماندهی مراکز مشاوران اجرایی شده است.

ابراهیمی ادامه داد: استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که در سازش زوجین موفقیت‌های خوبی کسب کرده و مشاوران خانواده در این راه موفق بوده‌اند که البته نباید از سهم ظرفیت علمی و دانشگاهی غافل شد.

وی با اشاره به تعرفه مراکز مشاوران اضافه کرد: نیاز است تا تعرفه متناسب به نرخ تورم باشد؛ تعرفه‌های امسال به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این آیین با بیان اینکه خانواده زیربنای اجتماعی زندگی مدنی است گفت: اگر خانواده معقول باشد، تربیت‌شدگان آن خانواده نیز موفق خواهند بود و این برای جامعه مطلوب است و موجب تعالی آن می‌شود.

وی افزود: باید بررسی‌های علمی و کارشناسی صورت بگیرد تا مشخص شود چرا زوجین به مشکل برمی‌خورند و کجای کار اشتباه بوده است؟ چرا برخی ازدواج‌ها به آرامش ختم نمی‌شود و تنش دارد؟

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: بیشترین آسیب در تنش‌های خانوادگی متوجه فرزندان است، پس باید کمک کنیم تا آستانه تحمل در خانواده‌ها افزایش یابد و کانون خانواده‌ها گرم‌تر شود.

موسوی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را یکی از بروز تنش در خانواده برشمرد و بیان کرد: باید با درایت بر این مشکلات فائق آمد در غیر این صورت اعضای خانواده دچار بحران می‌شوند و به تبع نهاد خانواده فرو می‌پاشد؛ مشاوران خانواده باید در هنگام بحران در کنار زوجین باشند.

وی خاطرنشان کرد: با کمک مشاوران خانواده سازش بین زوجین در سال جاری به ۷۰ درصد رسیده، این در صورتی است که این رقم در سال‌های ۹۸ تا ۹۹، ۲۰ درصد و در سال گذشته به ۴۰ درصد رسیده بود.

به گزارش فارس سامانه مسیر (مشاوره ساختن یک راه)، به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، به منظور ساماندهی و مدیریت درخواست‌های مشاوره خانواده، با اولویت مشاوره پیش از طلاق طراحی و پیاده‌سازی شده است و در افق بلند مدت مرکز به سمت ارائه خدماتی چون مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره حین زندگی نیز حرکت خواهد کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول