اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رییس جهاد کشاورزی استان زنجان: کمبودی در تولید مرغ نداریم

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کمبودی در تولید گوشت مرغ نداریم آن چیزی که ما را به مشکل می‌اندازد، تفاوت قیمت سایر استان‌ها با استان زنجان است.

رییس جهاد کشاورزی استان زنجان: کمبودی در تولید مرغ نداریم

روح الله‌ حسنی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با بیان اینکه استان زنجان به نسبت مصرف، تولید مرغ بیشتری دارد، اظهار داشت: متوسط تولید گوشت مرغ در سال گذشته ۱۱۵ تن در روز بود، اما مصرف حدود ۶۰ تن مرغ کامل و ۲۰ تن هم مرغ قطعه‌بندی شده بود که با این حال ۷۰ تا ۸۰ تن مصرف روزانه زنجانی‌ها بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: امسال هم اگر حدود ۱۰ درصد مصرف افزایش پیدا کرده باشد به طوری که ۹۰ تن مصرف باشد، تولید ما ۱۲۰ تن در روز می‌شود، بنابراین تولید ما بیشتر از مصرف است.

وی ادامه داد: اما آن چیزی که باعث می‌شود مشکلاتی در مقاطع مختلف درعرضه این محصول بوجود بیاید تاثیر این صنعت درسایر استان‌ها است.

حسنی با بیان اینکه ما به لحاظ نزدیکی به استان‌های همجواز مثل تهران، قزوین و... قیمت و کمبود مرغ در استان زنجان تحت تاثیر این استان‌ها قرار می‌گیرد، اضافه کرد: وقتی تفاوت قیمت بین تهران و زنجان باشد، طبیعی است که همه برای سود بیشتر تلاش کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ در سایر استان‌ها بالاتر از قیمت مصوب است به طوری که بالای ۸۵ هزار تومان این کالای اساسی به بدست مصرف‌کننده می‌رسد، افزود: در استان زنجان هم قیمت مصوب که ۷۳ هزار تومان باشد اجرا می‌شود، ولی این در حالی است که یک مقدار افزایش جزئی داشته است.

وی در ادامه در رابطه با سهمیه مرغ فروشان گفت: این سهمیه توسط اتحادیه اعلام می‌شود و ما هیچ دخالتی در تعیین سهمیه مرغ مرغ‌فروشان نداریم.

حسنی در پایان تاکید کرد: کمبودی در تولید گوشت مرغ نداریم آن چیزی که ما را به مشکل می‌اندازد، تفاوت قیمت سایر استان‌ها با استان زنجان است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول