اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

کشف ۸۲ تخلف اضافه تناژ در محورهای جنوب سیستان و بلوچستان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در دو ماه نخست سال جاری ۸۲ تخلف اضافه تناژ در محور های جنوب استان شناسایی شد.

کشف ۸۲ تخلف اضافه تناژ در محورهای جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، شهاب الدین نوایی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طبق پایش های به عمل آمده ۸۲ دستگاه کامیون که بیش از ظرفیت مجاز حمل بار داشته اند، شناسایی و اعمال قانون شدند.

وی افزود:کنترل اضافه تناژ باعث جلوگیری از تخریب راه، پیشگیری از فرسودگی جاده و افزایش ایمنی تردد و ترافیک خواهد شد که این مهم با پشتیبانی باسکول های منصوب در پلیس راه و سامانه WIM ( توزین در حال حرکت بار) انجام می شود.

نوایی عنوان کرد: حتی تناژ مجاز نیز باعث خسارت به شبکه راه ها و ابنیه و تاسیسات مربوطه می شود، اما تناژ غیرمجاز تخریب ها را تسریع می بخشد و در صدد این هستیم تا میزان جرائم را در حد بازدارنده افزایش دهیم و برای این کار پیشنهاداتی نیز ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در تردد‌های روزانه جنوب استان، ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری، اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه از جمله توقیف وسیله نقلیه در پارکینگ، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان و... در دست اجرا است.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول