اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آغاز برداشت گیلاس از 300 هکتار باغ بارور چهارمحال و بختیاری

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، یک‌هزار و 600 تن گیلاس از باغات بارور استان برداشت شود.

آغاز برداشت گیلاس از 300 هکتار باغ بارور چهارمحال و بختیاری

ابراهیم شیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ تن گیلاس از باغات بارور چهارمحال و بختیاری برداشت شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: سطح زیر کشت باغات گیلاس در استان ۷۳۰ هکتار است که ۴۳۰ هکتار به صورت نهال و ۳۰۰ هکتار بارور است.

وی اضافه کرد: گیلاس یکی از میوه‌هایی است که به دلیل سازگاری با شرایط و اقلیم مناطق مختلف استان ارقام و ژنوتیپ‌های بومی از زمان قدیم در قسمت‌های مختلف استان کشت شده است و در حال حاضر توسعه باغات جدید با پایه‌های رویشی ارقام پرمحصول و بازارپسند احداث و برنامه‌های احیای باغات قدیمی و کم‌بازده با سرشاخه‌کاری در حال اجراست. 

شیرانی بیان کرد: بخش زیادی از این میوه به صورت تازه‌خوری مصرف شده و درصدی هم به استان‌های اصفهان و تهران ارسال می‌شود.

وی با اشاره به ارسال بیش از ۶۰ هزار پیامک کوتاه هشدار هواشناسی و آموزش نحوه جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره به باغداران استان، گفت: امسال با مدیریت و همکاری دوجانبه جهاد کشاورزی استان و باغداران جهت جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره  باغات، سرمازدگی  نسبت به سال‌های گذشته به حداقل رسید.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان ادامه داد: ارقام مورد کشت رقم‌های آزادی، سیاه تک‌دانه و سیاه مشهد است که شهرستان سامان بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول