اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

نشر وصیت‌نامه شهدا مشقِ ولایت مداری و عاشقی است

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به وصیت‌نامه شهدا، گفت: وصیت‌نامه شهدا درس عاشقی، دینداری و ولایت‌مداری را به نسل جوان مشق می‌کند.

نشر وصیت‌نامه شهدا مشقِ ولایت مداری و عاشقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ سردار علی اکبر جمشیدیان، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه، در آیین تشییع پیکر شهید گمنام در مجموعه هوانیروز، با اشاره به سالروز شهادت امام جواد علیه السلام، گفت: امیدواریم در مسیر ائمه اطهار علیهم السلام قدم برداریم و بتوانیم به موفقیت و سربلندی دست پیدا کنیم.

جمشیدیان در ادامه از برگزاری مراسم معنوی تشییع پیکر شهید گمنام قدردانی کرد و افزود: بدون شک غمی که در مصیبت ائمه اهل بیت به دل ما نشسته است در طول مسیر زندگی کمک حال و چراغ راه ما خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهادت در آسمان شناور شدن در بزرگی بی انتهای خداوند است، اضافه کرد: شهدا مجالس ما را نورانی می‌کنند؛ خدمت به خانواده شهدا برکت را به دنیا شش آخرت ما سرازیر خواهد کرد.

این مقام مسؤول در بخش دیگری به تشکیل سپاه به درخواست امام خمینی اشاره کرد و یادآور شده: بنیان سپاه با حضور جوانان انقلابی بود، برخی از این جوانان انقلابی نیز به ارتش رفتند. انتظاری امام خمینی از ارتش و سپاه متفاوت بوده است.

وی افزود: در آن روزها نیت ما از ورود به مجموعه سپاه کسب درآمد نبود، هدف این نبود که شغل ما پاسداری باشد بلکه برای انقلاب آمدند و پاسداری از آن آمدند بلکه آمدند تا از اهداف انقلاب و دستاوردهای آن پاسداری کنند. آن روزها اصلا تصور نمی‌کردیم که سال‌ها بعد پست و مقام بگیریم بلکه آمدیم تا بارهای روی زمین را برداریم.

این مقام مسؤول تصریح کرد: پاسدار باید عاشق شهادت باشد و برای شهادت زندگی کند، خیلی از شهدایی که داشتیم اینگونه زندگی کردند، عشق به شهادت زندگی را شیرین تر می‌کند. حاج قاسم از جوانی عاشق شهادت بود.

جمشیدیان با اشاره به وصیت نامه شهدا و تاکید به بازخوانی به وصیت نامه ها، اضافه کرد: ارتباط شهدا با خدا و نگارش این متن ها عجیب است و اگر با دل و جان به آن ها نگاه کنیم بدون شک تحت تاثیر قرار خواهیم گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید در انتشار و بازنشر وصیتنامه شهدا بیشتر تلاش کنیم درس دین دار ولایت مداری عشق به زندگی و شور به شهادت در این وصیتنامه‌ها به‌چشم می آید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول