اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

استقرار نیروهای آموزش دیده در 96 کانون مستعد آتش سوزی در ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: ۹۶ کانون بحرانی مستعد بروز آتش سوزی در استان شناسایی شده که در این مناطق استقرار نیروهای آموزش دیده و امکانات جهت مهار آتش انجام گرفته است.

استقرار نیروهای آموزش دیده در 96 کانون مستعد آتش سوزی در ایلام

ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: ۹۶ کانون بحرانی مستعد بروز آتش سوزی در استان شناسایی شده که در این مناطق نصب کانکس، چادر و استقرار تجهیزات و همچنین نیروهای آموزش دیده جهت مهار آتش صورت گرفته است.

وی افزود: شناسایی و رفع عوامل مختلف گسترش آتش‌سوزی جنگل‌ها همچون جمع آوری شاخه‌های شکسته، علوفه‌های خشک و هر آنچه پتانسیل آتش سوزی را افزایش می‌دهد، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ادامه داد: بیشترین تجهیزات مهار آتش مناطق زاگرس نشین در استان ایلام وجود دارد که از جمله این دستگاه ها می توان به تامین بیش از ۳۰ دستگاه رات فایر، ۱۸۰ دمنده و ۲۰ عدد رات فایر ابداعی در کل استان اشاره کرد.

وی با ابراز رضایت از تجهیزات شهرستان ها برای مهار آتش، یادآور شد: برخی از سازمان‌های مردم نهاد فعال باتوجه به عملکردشان در حوزه مهار آتش نیز تجهیزات دریافت کرده‌اند.

پیرزادیان از کشاورزان استان خواست از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی مزارع در مجاور جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند چرا که امکان سرایت آتش به اراضی جنگلی و مرتعی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سامانه‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردم در حوزه منابع طبیعی است.

از ۲ میلیون مساحت استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آنرا اراضی طبیعی تشکیل داده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول