اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

پیشگیری از اعتیاد اقناع نخبگانی و اجماع همگانی می‌طلبد

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد اقناع نخبگانی و اجماع همگانی می‌طلبد گفت: در حوزه نرم‌افزاری برای مدیریت افکار عمومی و مردمی سازی مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب، پیشگیری و درمان نیازمند کمک فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و اصحاب رسانه هستیم.

پیشگیری از اعتیاد اقناع نخبگانی و اجماع همگانی می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رضا شریفی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت پنجم تیر سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر بر بازنگری در اقدامات حوزه‌های مختلف از جمله، پیشگیری، آموزش و رسانه‌ تاکید کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: باید در روش‌ها بازنگری صورت گیرد تا بتوانیم روش‌ها را متناسب با نیاز بروز تعریف و با حداقل هزینه پدیده شوم اعتیاد را در حوزه مقابله، پیشگیری، درمان و کاهش مدیریت کنیم.

این مسئول افزود: سیستان و بلوچستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر هزینه‌های زیادی پرداخت کرده که برخی جبران‌ناپذیر هستند، ما در این عرصه شهدا و جانبازان زیادی تقدیم کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر با هیچکس مماشات نداریم، ادامه داد: آسیب‌دیدگان پدیده شوم اعتیاد اعم از زن و مرد، کودک و نوجوان و دختر و پسر هستند؛ در این عرصه با ۲ کشور تولید کننده مواد مخدر روبرو هستیم که افغانستان بزرگترین تولید کننده تریاک در دنیا است.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه مواد مخدر و مشکلات ناشی از آن در معرض بیشترین آسیب‌ها قرار دارد که باید این موضوع را جدی ببینیم و تمام توان سخت افزاری و نرم افزاری خود را بکارگیری کنیم.

شریفی افزود: سن اعتیاد کاهش پیدا کرده و ذائقه بعضی از آسیب‌دیدگان در این حوزه از سنتی به صنعتی تغییر یافته که این برنامه هدفمند است، دشمن بر روی این موارد برنامه‌ریزی کرده تا قشر پویا و فعال جامعه را منفعل کند که برای مقابله با دفع این تهاجم نیازمند یک اجماع هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه نرم‌افزاری برای مدیریت افکار عمومی و مردمی سازی مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب، پیشگیری و درمان نیازمند کمک فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و اصحاب رسانه هستیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هر جا بر روی مساله ای اجماع کردیم پیروز و موفق بودیم، در این راستا نیز می طلبد که همه ظرفیت‌های فرهنگی، دانش آموزی و دانشگاهی را در حوزه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد بکار گیری کنیم.

وی گفت: در حوزه مواد مخدر توفیقات بسیار خوبی در قالب شورا به دست آورده ایم، باید در کمیته های مختلف برای حل مشکلات این حوزه به صورت کارشناسی و علمی برنامه ریزی کنیم.

شریفی افزود: در حوزه شناسایی گلوگاه ها اقدامات خوبی انجام شده، وضعیت اشراف، فنی، نیروی انسانی و اطلاعاتی در مرزها نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته البته هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم.

پایان پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول