اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

کوتاه از مناطق پایتخت| از برگزاری جشنواره آرمان تا ۱۳۵ هزار متر طول خط کشی در معابر شمال تهران

مناطق 22گانه شهرداری تهران هر روز خدماتی به شهروندان ارائه می دهند که گزیده آنها اطلاع رسانی می شود.

کوتاه از مناطق پایتخت| از برگزاری جشنواره آرمان تا ۱۳۵ هزار متر طول خط کشی در معابر شمال تهران

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس ،خداوردی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ گفت: با توجه به رویکردهای اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری در خصوص ایجاد نشاط اجتماعی، افزایش مشارکت مردمی، استعدادیابی، احیاء حس تعلق شهروندی و تغییر در فضای زندگی شهری با رویکرد ایرانی–اسلامی، مجموعه‌ای از جشنواره های آیینی (قرآن، نهج البلاغه، دعا و نیایش) و فرهنگی-هنری (فیلم، نمایش، سرود و موسیقی، شعر و ادب) تحت عنوان جشنواره قرآنی آرمان در این منطقه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره قرآنی که به مناسبت گرامیداشت یاد و نام شهید آرمان علی‌وردی به این نام، نامگذاری شده با رویکرد یکپارچه سازی سیاست های فرهنگی–اجتماعی و هدفمند کردن موضوعات جشنواره جهت ماندگاری در ذهن مخاطبین بر پایه محله محوری به اهتمام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲۲ برگزار می شود.

خداوردی خبر داد: ستاد برگزاری طرح شهید «آرمان» با حضور مدیران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲۲ و با موضوع اوقات فراغت تابستان و با محوریت ۲۴ مسجد منتخب در سطح محلات و با بهره گیری از ظرفیت های مردمی و سراهای محلات تشکیل شد.

وی افزود: طرح تابستانه اوقات فراغت را امسال با نام «شهید آرمان علی وردی»، در منطقه۲۲ اجرایی و در این طرح تلاش خواهیم کرد با برپا کردن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت آیین‌ها و مراسم دینی و ملی تابستانی مفرح و شاد برای شهروندان بویژه نوجوانان این منطقه فراهم کنیم.

 

 اصلاح و رفع خاموشی در معابر و فضاهای سبز شرق منطقه ۱۴

علی سیف شهردار ناحیه ۶ منطقه گفت: رفع خاموشی پایه های روشناییبا هدف بهبود وضعیت سیمای شبانه بوستان‌ها، فضای سبز، تأمین شبکه روشنایی و کاهش نقاط بی دفاع شهری نسبت به رفع خاموشی پایه های روشنایی سطح ناحیه اقدام شد.

سیف با اشاره به بزرگراه بسیج به عنوان شریان‌های مهم شرقی تهران در این بخش منطقه همچنین عرصه‌های فضای سبز در این بخش افزود: با توجه به نقش روشنایی در تأمین امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی همچنین ایمنی ترافیکی بیشتر عملیات رفع خاموشی و تقویت روشنایی بوستان‌ها و عرصه‌های فضای سبز به صورت مستمر انجام می‌شود.

 

۱۳۵ هزار متر طول خط کشی در معابر شمال تهران اجرا شد

سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک اعلام کرد: خط ‌کشی خیابان‌ها یکی از اساسی‌ترین اجزای خیابان به شمار می‌آید و استفاده از این خط ‌کشی‌ها متضمن نظم و رعایت قوانین در خیابان، ایمن سازی و آرام سازی معابر، روان سازی ترافیک، تفکیک و شاخص سازی خطوط عبوری، شاخص سازی محل های تردد عرضی عابرین پیاده در سطح معابر به خصوص مقابل مساجد، مراکز آموزشی، تجاری، تفریحی و گردشگری است.

وی افزود: در همین راستا نسبت به اجرای خط کشی طولی و محوری به متراژ بیش از ۱۳۵ هزار متر طول، خط کشی محل‌های تردد عرضی عابرین پیاده به تعداد ۶۷۵ بلوک و احداث یا رنگ آمیزی ۸ عدد سرعتکاه آسفالتی در معابر اصلی و پرتردد سطح منطقه اقدام شد.

صباغ تصریح کرد:احداث ۲ مرکز جدید معاینه فنی خودرو در ۳۵ متری شهید افتخاری و بوستان یاس فاطمی از اقدامات شاخص منطقه در خدمت رسانی به شهروندان است که با توجه به طرح ارائه شده از سوی مشاور اداره فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک، عملیات اجرایی راه اندازی ایستگاه شهید افتخاری با ۲ دستگاه معاینه خودرو در چند روز آتی در دست بهره برداری است و عملیات احداث مرکز معاینه فنی در بوستان یاس فاطمی نیز بزودی آغاز خواهد شد.

شهردار منطقه یک با اشاره به شناسایی ۱۱ نقطه حادثه خیز و رفع ۵ نقطه افزود: ۳ طرح اصلاح هندسی و یک طرح شبکه معابر در کمیته های ذیربط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طرح و ۷ دستور کار جدید به مشاورین ترافیکی منطقه ابلاغ و جهت رفع خطر در این بازه زمانی نسبت به نصب ۳ پایه چراغ جدید راهنمایی چشمک زن و تعمیر و مرمت ۲۵ فانوس اقدام شده است.

وی گفت: در همین بازه زمانی با تمهیدات در نظر گرفته شده عملیات تعویض و نوسازی ایستگاه‌های اتوبوس سطح منطقه در دست انجام است و نصب ۷۰ عدد تابلو جدید ایستگاه اتوبوس و تعویض تابلوهای اطلاعات ایستگاهها نیز از اقدامات اجرایی است.

همچنین سرویس رسانی اتوبوسرانی در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و همچنین بسیج امیرالمومنین، ناحیه جماران، عید سعید فطر، روز جهانی قدس، مراسم امام رضایی ها در میدان خراسان، مراسم روزه اولی ها در موزه دفاع مقدس و مساجد و سایر همایش ها نیز از اقدامات اداره حمل و نقل عمومی معاونت ترافیک در این مدت بوده است.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول