اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

استانداری هرمزگان در زمینه عفاف و حجاب چه کرده است؟

موضوع عفاف و حجاب اگر چه موضوعی اجتماعی و فرهنگی است اما هماهنگی میان دستگاههای مسؤول در این زمینه می تواند دستاوردهای با ارزشی در پی داشته باشد.

استانداری هرمزگان در زمینه عفاف و حجاب چه کرده است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، موضوع عفاف و حجاب اگر چه موضوعی اجتماعی و فرهنگی است اما هماهنگی میان دستگاههای مسؤول در این زمینه می تواند دستاوردهای با ارزشی در پی داشته باشد.

در همین زمینه با حمید رضا زارعی مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس درباره اقدامات استانداری هرمزگان در هماهنگی میان دستگاههای مسؤول در این زمینه اظهار کرد: قرارگاه عفاف و حجاب در استان هرمزگان به ریاست استاندار و با مشارکت فرمانداری ها و دستگاههای مختلف اجرایی استان تاکنون چندین نوبت برگزار شده و عالی ترین مقام اجرایی استان به طور مستمر بر پیگیری مقوله عفاف و حجاب به عنوان یکی از مسائل مهم جامعه امروز نظارت دارند.

وی با بیان این که هماهنگ سازی برنامه های فرهنگی و اجتماعی در کنار تقویت مطالبه گری در حوزه عفاف و حجاب می تواند ثمرات مناسب تری در جامعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: به منظور دریافت گزارشات مردمی شماره 09003132636 برای دریافت پیامک و نیز پیام در اپلیکیشن های داخلی از جمله در بله، روبیکا و ایتا تدارک دیده شده و تاکنون بیش از یک هزار پیام مردمی در این زمینه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

زارعی افزود: کارگروه های ذیل قرارگاه عفاف و حجاب نیز در استان هم در حوزه رسانه و هم در حوزه فضای مجازی و فرهنگی تقسیم کار خوبی انجام داده اند و گزارشات ارسالی به قرارگاه نیز در دو حوزه اداری و عمومی به مراجع مربوطه ارسال می شود و به صورت هفتگی نیز در مورد تحقق این مسائل گزارش گیری به عمل می آید.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان درباره رصد میدانی وضعیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه نیز عنوان کرد: تخلفات مربوطه در این زمینه بخصوص از گزارشات گروههای مطالبه گر مردمی به فراجا منتقل و این گزارشات در قالب ارشادات و یا پلمب واحدهای صنفی و مراکز تجاری و ... جنبه عملی یافته است و هم دستگاه قضایی و هم دستگاه انتظامی در این زمینه بخوبی پای کار آمده اند.

وی از ایجاد شعبه ویژه در دادگستری برای حمایت از آمران به معروف نیز خبر داد و گفت: در دادستانی بندرعباس نیز قاضی ویژه ای برای این منظور در نظر گرفته شده است.

زارعی از فعالیت بیش از 900 نفر در قالب گروههای مردمی و مطالبه گر در حوزه عفاف و حجاب نیز خبر داد و تصریح کرد: در بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس و نیز فرودگاه و راه آهن بندرعباس نیز گروه های مردمی در این زمینه مشارکت و همکاری فعال دارند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان در بخش دیگری از این گفت و گو به راهپیمایی خودجوش خانواده ها در روزهای پنج شنبه با موضوع عفاف و حجاب در ساحل بندرعباس اشاره و گفت: ترویج تذکر لسانی در زمینه عفاف و حجاب می تواند بسیار ارزشمند و اثرگذار باشد.

زارعی به ارسال پیامک در فرودگاه بندرعباس و بندر شهید حقانی به منظور رعایت عفاف و حجاب و قوانین در این زمینه برای مسافران نیز اشاره و اضافه کرد: تاکنون بیش از یک هزار کلیپ و تولیدات مجازی با استفاده از ظرفیت رسانه ها و بخش های فرهنگی استان نیز تهیه و در فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری پخش شده و این روند ادامه دارد.

وی ترویج فرهنگ اصیل بومی را نیز از دیگر راهکارهای تقویت موضوع عفاف و حجاب در جامعه برشمرد و گفت: فرهنگ اصیل هرمزگانی و پوشش های مردانه و زنانه این استان همگی برآمده از عمق عفاف مردمان این منطقه است و ترویج آن می تواند نسل امروز جامعه را با فرهنگ زیبای گذشته آشنا سازد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول