اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیش‌بینی تندباد و طوفان لحظه‌ای تا پایان هفته برای آسمان اصفهان

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از بعدازظهر دوشنبه تا اواخر هفته طی ساعات بعداز ظهر و اوایل شب وزش باد نسبتاً شدید و تندباد لحظه‌ای و احتمال طوفان لحظه‌ای مورد انتظار است .

پیش‌بینی تندباد و طوفان لحظه‌ای تا پایان هفته برای آسمان اصفهان

لیلا امینی رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا اواسط هفته  آینده  آسمان در اغلب نقاط صاف و در بعضی ساعات با وزش باد همراه است.

وی افزود: از بعدازظهر دوشنبه تا اواخر هفته طی ساعات بعداز ظهر و اوایل شب وزش باد نسبتاً شدید و تندباد لحظه‌ای و احتمال طوفان لحظه‌ای مورد انتظار است که در مناطق شمال شرق، شرق و مرکز استان با خیزش گرد و خاک ناشی از کانون‌های داخلی و کاهش دید و کیفیت هوا همراه است.

امینی با اشاره به صدور هشدار زرد از بعدازظهر امروز تا پایان روز شنبه بیان کرد: با توجه به وزش باد نسبتا شدید و طوفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهن‌سال و نهال‌ها انتظار می‌رود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: اجتناب از حضور در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.

وی با اشاره به کاهش دمای کمینه و تنش دمایی خاطرنشان کرد: با کاهش دمای ۳ تا ۵ درجه‌ای و ایجاد تنش دمایی در محصولات کشاورزی، باغات و گلخانه‌ها در مناطق درگیر سرمازدگی شامل مناطق کوهستانی واقع در خوانسار، بویین و میاندشت، چادگان و فریدونشهر پیش‌بینی می‌شود.
امینی بیان کرد: تنظیم دمای گلخانه‌ها، باغات و مزارع کشاورزی برای جلوگیری از خسارات ناشی از تنش دمایی یا سرمازدگی توصیه می‌شود.

امینی افزود: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۴۰ و کمینه فردا صبح ۲۱ درجه و خوروبیابانک با ۴۵ درجه و بویین میاندشت با ۴ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول