اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

ظرفیت صنایع دستی باید امروزی شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: ظرفیت‌های صنایع‌دستی باید امروزی و تبدیل به یک جریان‌سازی شود.

ظرفیت صنایع دستی باید امروزی شود

به گزارش خبرگزاری فارس، مریم جلالی در سفر به لرستان گفت: خرم‌آباد به عنوان یک تمدن قدیمی دست‌مایه‌های فوق‌العاده‌ای دارد برای اینکه بتوانیم پیوند تاریخ و جغرافیا را در صنایع‌دستی ببینیم و هدف از این سفر این بوده که در پایان هفته صنایع‌دستی ادای احترام بشود به پیشینه صنایع‌دستی لرستان و ظرفیت‌هایی که در این پیشینه وجود دارد و امیدواریم بتوانیم این ظرفیت‌ها را امروزی کرده و تبدیل به یک جریان‌سازی کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اجرای گوش‌نواز هنرمند لرستانی در نواختن موسیقی با ساز سفالی سه‌هزار ساله عنوان کرد: وقتی که نفس انسان قرن ۲۱ در ساز سفالی ۳ هزار ساله لرستان دمیده می‌شود، سخنرانی فرهنگ و تاریخ ایران زمین تکرار می‌شود.

جلالی ادامه داد: همه ۱۱  شهرستان لرستان در همه رشته‌های صنایع دستی ظرفیت‌های خوبی دارند و خصوصا مواد اولیه این صنایع از سنگ، چوب، پارچه، پشم تا چرم، تبلوری برای کمک به توسعه و اشتغالزایی در جوانان و خصوصا بانوان است.

او تاکید کرد: با اتکا بر همین فاکتور درآمدزایی صنایع‌دستی هنرمندان لرستانی می‌توانند بانیان اشتغالزایی و کسب درامد و ثروت باشند و در کنار آن هویت خود را هم نشان بدهند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور اذعان کرد: ما گوش شنوایی برای معاصرسازی و جریان‌سازی صنایع‌دستی باشیم تا همانطوری که جهان به صنایع‌دستی احترام می‌گذارد، صنایع‌دستی لرستان نیز در زنجیره ارزش و رونق اقتصادی و‌ تولید رشد موفقی داشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول