اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری اجتماع 700 نفری اساتید بسیجی و انقلابی در دانشگاه‌های سمنان

مسؤول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی استان سمنان گفت: اجتماع 700 نفری اساتید بسیجی و انقلابی در روز چهارشنبه 31 خردادماه در دانشگاه‌های این استان برگزار می‌شود.

برگزاری اجتماع 700 نفری اساتید بسیجی و انقلابی در دانشگاه‌های سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد روحانی‌مقدم، مسؤول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 31 خردادماه سالروز شهادت مردی از تبار عرفان و حماسه، دانشمندی متعهد و متخصص شهید مصطفی چمران است و به همین مناسبت به نام روز ملی بسیج اساتید نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه امسال هم مصادف با 31 خردادماه برنامه ملی و حماسه ملی استادان بسیجی را در کشور خواهیم داشت، گفت: در استان سمنان نیز این حماسه به 2 شکل متمرکز و استانی برگزار می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی استان سمنان با بیان اینکه حماسه حضور 30 هزار استادان بسیجی و انقلابی در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در استان سمنان هم از مجموع یک‌هزار استاد بسیجی قرار است، در روز چهارشنبه 31 خردادماه، اجتماع 700 نفری اساتید بسیجی و انقلابی در دانشگاه‌های این استان برگزار شود تا حماسه‌ای دیگر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خلق شود.

روحانی‌مقدم با اشاره به اینکه این مراسم در مرکز استان سمنان هم با حضور استادان بسیجی در دانشگاه سمنان برگزار می‌شود، گفت: امسال با شعار «استاد بسیجی؛ جهاد تبیین و امیدآفرینی اعتلای نظام حکمرانی» این همایش و حماسه ملی رقم خواهد خورد و امیدواریم استادان بسیجی و انقلابی در این مراسم با حضور خودشان اعلام حضور و اقتدار داشته باشند و بتوانند قدرت علمی و نخبگانی خود را به نمایش بگذارند.

اقدامات تبیینی در دستور بسیج اساتید 

وی با بیان اینکه بسیج اساتید به عنوان قشر نخبگانی اقشار بسیج و به عنوان امام اقشار بسیج مطرح است، اظهار کرد: همان‌طور که از عنوان این قشر مشخص است، اساتید و نخبگان دانشگاهی در بسیج اساتید فعال هستند و انتظار نیز از این قشر ویژه است؛ چرا که لازمه امامت و رهبری اقدامات خاص و منحصر به فرد است و در همین راستا بسیج اساتید استان سمنان فعالیت‌هایی را در سال آینده به عنوان مأموریت‌های خود تعریف کرده است و آن را پیگیری می‌کند.

مسؤول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی استان سمنان گفت: مهم‌ترین اقدامی که به عنوان مأموریت‌های بسیج اساتید استان سمنان مدنظر قرار دارد، اقدام تبیینی است که لبیک به ندای مقام عظمای ولایت است.

روحانی‌مقدم تصریح کرد: بسیج اساتید در راستای رسالت تبیینی خود نسبت به شناسایی اساتید و نخبگان صاحب‌نظر اقدام کرده است و هم در دانشگاه‌ها و هم در سایر اقشار و عموم جامعه به این نقش تبیینی خود در مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خواهد پرداخت.

وی بیان کرد: از قشر بسیج اساتید نگاه حل‌المسائلی و شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای علمی و دقیق در جهت رفع مشکلات انتظار می‌رود که در این راستا هم در استان سمنان با نگاه رفع مشکلات بومی این اندیشکده‌ها را تأسیس کرده و مجوز گرفته‌ایم و در این زمینه همکاران ما در مجموعه بسیج اساتید بسته‌های سیاستی و اقدامات خوبی را در استان انجام خواهند داد.

نخستین گروه جهادی بسیج اساتید به شاهرود اعزام می‌شود

مسؤول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی استان سمنان تصریح کرد: نکته دیگری که به عنوان مأموریت بسیج اساتید تعریف شده، برپایی اردوهای جهادی و استفاده از توان و تخصص استادان بسیجی در زمینه محرومیت‌زدایی است که در استان سمنان شکل گرفت.

روحانی‌مقدم با اشاره به ساماندهی گروه‌های جهادی متخصصان و نخبگان با محوریت اساتید بسیجی خاطرنشان کرد: نخستین گروه جهادی بسیج اساتید به شهرستان شاهرود اعزام می‌شود و این اتفاق مبارکی است که بتوانیم از توان نخبگان و اساتید بسیجی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: بسیج اساتید گروه‌های علمی را تشکیل داده است که این گروه‌ها با محوریت اساتید و دانشجویان به فعالیت خود ادامه خواهند داد و به نوعی در دانشگاه‌ها نقش‌آفرینی خواهند کرد.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول