اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هوای زنجان برای افراد حساس ناسالم شد

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان با بیان اینکه امروز شاخص کیفی هوای استان روی عدد ۱۳۳ قرار داشت، گفت: این وضعیت برای گروه‌های حساس ناسالم است.

هوای زنجان برای افراد حساس ناسالم شد

الناز هاشمی، کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: انتشار ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۱۰ میکرون متاثر از پدیده گرد و غبار در استان موجب آلایندگی هوای مناطق مختلف استان شده است.

 کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان  اضافه کرد: با توجه به این شرایط، گروه‌های حساس و افراد مبتلا به بیماری قلبی، ریوی، سالمندان و کودکان و دیگر افراد حساس باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌ها هر چند کاهش کیفیت هوای استان امروز کاهش می‌یابد اما این روند برای فردا هم تداوم دارد.

هاشمی گفت: شاخص هوا از صفر تا ۵۰ پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ برای گروه های حساس ناسالم و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز برای همه افراد ناسالم است و نیزشاخص هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ نیز خطرناک است.

گفتنی است، طبق گفته کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان  امروز شاخص کیفی هوای استان بر روی عدد ۱۳۳ قرار داشت که این وضعیت برای گروه‌های حساس ناسالم است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول