اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

مالیات‌های مردم بوشهر کجا خرج می‌شود؟

مدیرکل امورمالیاتی استان بوشهر گفت: نکته مهم در حوزه پرداخت مالیات توسط مردم آن است که بدانند این مبالغ در کجا مصرف خواهد شد برای مثال پل جدید شهر بوشهر بخشی از اعتبار آن از محل مالیات‌های گرفته شده از مردم است.

مالیات‌های مردم بوشهر کجا خرج می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، محمدجواد رستمی مدیرکل امورمالیاتی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مردم با مشارکت خود در پرداخت مالیات به توسعه شهر و استان خود کمک می‌کنند.

وی افزود: نکته مهم در حوزه پرداخت مالیات توسط مردم آن است که بدانند این مبالغ در کجا مصرف خواهد شد برای مثال پل جدید شهر بوشهر بخشی از اعتبار آن همین مالیات‌های گرفته شده از مردم است.  

وی در در رابطه با وجوه پرداختی امورمالیاتی به شهرداری‌ها بیان کرد: 3 هزار میلیارد تومان در سال 1400 از محل عمومی‌ها مالیات‌ها به شهرداری‌های کشور واریز شده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: این رقم در استان بوشهر برای شهرداری بوشهر 576، برازجان 446، جم 133، کنگان 200، عسلویه 95، گناوه 223، دیلم 74، خورموج 155، دیر 109 و اهرم 158 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی بوشهر گفت: در سال 1400 بیش‌از 72 هزار نفر در بوشهر اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کرده‌ که از این تعداد 55 هزار نفر بصورت توافقی اقدام به پرداخت سهم مالیاتی خود کرده‌اند.

رستمی در خصوص آمار و مبالغ مالیات‌دهندگان بوشهری تصریح کرد: 97 درصد مودیان مشاغل ما دارای مالیات 10 میلیون تومان به کم‌تر از آن را تشکیل می‌دهند.

وی درخصوص تبصره 100 قانون مالیاتی کشور توضیح داد: مودیان می‌توانند با استفاده از این تبصره از مزایای آن برخوردار شوند؛ پرداخت قطعی مبلغ مالیات بدون تکمیل اظهارنامه و برخی مشوق‌ها مانند احتساب ضرایب پایین مالیاتی برخی از امتیازهای تبصره 100 می‌باشد.

این مقام مسؤول درباره زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی اظهار کرد: افراد حقیقی که جزو کسبه و صاحبان مشاغل محسوب می‌شوند، می بایست اظهارنامه مالیاتی خود را در هر سال مالیاتی در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور tax.gov.ir ثبت کنند. زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای افراد حقیقی و افراد حقوقی متفاوت می‌باشد.

مدیرکل امورمالیاتی استان بوشهر افزود: کلیه افراد حقیقی که جزو مودیان مالیاتی هستند تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری فرصت دارند که اطلاعات مالی سال قبل خود را در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور ثبت کنند؛ این زمان برای شرکت‌ها تا پایان تیر ماه می‌باشد.

رستمی خاطرنشان کرد: مودیان محترم می‌توانند با ورود به سامانه امورمالیاتی کشور و با کلیپ‌های آموزشی که در سامانه بارگزاری شده است به تنهایی با سهولت اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول