اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

وضعیت هشدار برای دومین روز در کرمانشاه

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای اکثر شهرستان‌های استان کرمانشاه دربیست‌ونهمین روز خردادماه برای دومین روز پیاپی در شرایط آلوده و در وضعیت هشدار برای تنفس شهروندان قرار دارد.

وضعیت هشدار برای دومین روز در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، براساس آخرین تحلیل‌ از داده‌های هواشناسی، مجددا از اوایل وقت امروز شرایط برای نفوذ غبار، بخصوص به نیمه غربی و مرزی استان، فراهم شده است به طوریکه هوای اکثر شهرستان‌های استان کرمانشاه در بیست‌ونهمین روز خردادماه برای دومین روز پیاپی در شرایط آلوده و در وضعیت هشدار برای تنفس شهروندان قرار دارد.

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، شاخص کیفی هوا AQi ساعت ۷ صبح امروز ۲۹ خردادماه، برای ایستگاه‌های این استان کرمانشاه به شرح ذیل اعلام کرد.

ایستگاه کرمانشاه عدد شاخص ۱۵۶ وضعیت قرمز. هشدار 

ایستگاه پاوه عدد شاخص ۱۴۹ وضعیت نارنجی. هشدار

ایستگاه اسلام آبادغرب عدد شاخص ۱۰۸ وضعیت نارنجی. هشدار

ایستگاه قصرشیرین (مشابه برای شهرستان‌های گیلانغرب و سرپل‌ذهاب) عدد شاخص ۱۳۵ وضعیت نارنجی. هشدار 

ایستگاه کنگاور عدد شاخص ۱۳۷ وضعیت نارنجی. ناسالم برای گروه‌های حساس

وی گفت: شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و همچنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

جلیلیان با بیان اینکه کانون این غبارها منشأ داخلی ندارد و از کشور همسایه است، گفت: این برای دومین روز پیاپی است که هوای اکثر شهرهای استان کرمانشاه، به دلیل نفوذ ریزگردها در شرایط هشدار قرار دارند.

ابراهیم شکیبا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با توجه به وضعیت جوی استان به شهروندان، توصیه کرد: در شهرهای با وضعیت هشدار، گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. سایر افراد نیز با استفاده از ماسک‌ مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: حضور در پارک‌ها و پیاده‌روی در شرایط آلودگی و گردوغبار ، صورت نگیرد. چرا که مضرات و خطرات پیاده‌روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورت لزوم به خروج از منزل یا محل کار، حتما از ماسک مناسب استفاده کنید. ماسک مناسب در این شرایط ماسک n۹۵ یا ماسک (ffp۲،ffp۳) است.

وی تصریح کرد: کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، مثل پلیس راهور، حتما از وسایل حفاظت فردی به ویژه ماسک با ویژگی‌های فوق استفاده کنند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول