اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بصیرت افزایی و روشنگری از اهداف مهم طرح ولایت است

ریاست موسسه امام خمینی (ره)گفت: طرح ولایت، یک دوره بصیرت افزایی و طرح نجات بخش جوانان است.

بصیرت افزایی و روشنگری از اهداف مهم طرح ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله محمود رجبی در رزمایش بزرگ معرفتی طرح ولایت ۱۴۰۲ که عصر امروز با حضور ۴۰۰۰ نفر از دانشجویان، معلمین و فعالین فرهنگی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انسانی در هر جامعه‌ای حرف اول را می‌زند و در بین نیروی انسانی، قشر جوان محوری‌ترین قشر است.

وی افزود: طرح ولایت یک طرح بصیرتی است تا جوانان را با معیار دین بسازد و اطلاعات مناسب را در اختیار آنها قرار دهد.

ریاست موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به اجرای این طرح که با ابتکار آیت الله مصباح شروع شد، متذکر شد: اجرای طرح ولایت می‌تواند اثرات مثبت در جامعه به دنبال داشته باشد.

آیت الله رجبی با اشاره به هجمه دشمنان اظهار کرد: شبکه‌های معاند در فضای مجازی به صورت جدی تمام اعتقادات ما را حساب شده و حرفه‌ای مورد هدف قرار می‌دهند بنابراین جوانی که نسبت به این هجمه‌ها آشنایی ندارد چگونه می‌تواند مسیر حق را تشخیص دهد لذا باید به جوانان آموزش‌های لازم در این راستا داده شود.

وی اظهار کرد: یکی از ملاک‌های امام راحل که برای انقلاب اسلامی مطرح کردند، مبارزه با استکبار ستیزی است. انسان باید این ملاک‌ها را بشناسد.

ریاست موسسه امام خمینی(ره) تاکید کرد: دوران جوانی دوران شکوفایی عقلانی و کرامت خواهی است و گرایشهای متعالی انسان در این مقطع تقویت می شود.

آیت الله رجبی ضمن تاکید بر ضرورت حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی، گفت: اگر بخواهیم ظرفیت نسل جوان در مسیر انقلاب تقویت شود باید اعتقادات عمیق اسلامی در زیرساختهای فقهی آنها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه طرح ولایت از مصادیق جهاد تبیین است، ادامه داد: طبق منویات مقام معظم رهبری در طرح ولایت باید عقلانیت، نشاط معنوی و شور انقلابی محقق شود و برای تحقق این موضوع از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

تحلیل استاد حسن رحیم‌پور ازغدی درباره تربیت از منظر مبانی اسلامی

در ادامه حسن رحیم پور ازغدی ضمن تبیین محورهای اساسی زندگی اسلامی، به محور تربیت اشاره کرد و افزود: تربیت شکوفا کردن ابعاد مثبت وجودی انسان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در سنین پایین امکان تربیت بیشتر و آموزش کودکان از آموزش جوانان پیچیده تر است.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه انسانها و جامعه به تدریج فاسد می شوند، اظهار کرد: اصلاح جامعه نیز تدریجی انجام می شود لذا توقع تربیت ناگهانی، نابجا است.

وی جهل و نادانی را خطرناک ترین دشمن و عقل بهترین دوست انسان خواند و بر ضرورت استفاده درست از نعمت عقل تاکید کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی علم گرا بودن را محور تمدن اسلامی برشمرد و افزود: قرآن به مومنان سفارش می کند، حرکتی که در آن علم ندارید را انجام ندهید.

رحیم پور ازغدی با اشاره به پایه گذاری طرح ولایت توسط مرحوم آیت الله مصباح، گفت: کتب این استاد بزرگ در تشخیص اسلام غیراستدلالی و کفر به ظاهر استدلالی راهگشاست.

وی بیان کرد: امام رضا( ع) از راه دور و از طریق مکاتبات، امام جواد (ع) را تربیت کردند، تربیت لحظه ای نیست و امر تدریجی است که از زمان بسته شدن نطفه آغاز می شود. تمام اعمال، رفتار و افکار افراد طی سال های زندگی شان می تواند، بر پاکی نطفه و شکل گیری تربیت دینی و تمایلات مذهبی آنها اثرگذار باشد.

پایان پیام/70085

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول