اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

در گذشته تعریف طرح هادی برای روستاها، بهانه ای برای فساد برخی افراد بود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: برای روستاهای زیر 20 خانوار طرح هادی ممنوع است ولی در گذشته چنین اتفاقی رقم خورده است و تعریف طرح هادی در این روستاها در استان محلی برای فساد شده بود، موضوعی که در دوره جدید ممنوع شده است.

در گذشته تعریف طرح هادی برای روستاها، بهانه ای برای فساد برخی افراد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی رجحانی در نشست مدیران استانداری قزوین با اقشار مختلف مردمی اظهار کرد: رسیدگی به موضوعات برزمین مانده، رشد و توسعه استان و مبارزه با زمینه‌های فساد در استان از جمله سه محور مهم در اقدامات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اتفاقاتی افتاده است که قزوین را به بهشت زمین خواری تبدیل کرده است، گفت: وظیفه ما این بوده که زمینه‌های تکرار مفاسد را از میان برداریم و دیگر این اتفاقات نیفتد، در همین راستا کمیسیون ماده 5 که یکی از محورهای فساد در حوزه زمین بود، شفاف شده و دیگر به صورت دستوری اداره نمی شود، تمامی موضوعات جلسه رای‌گیری می شود و نتایج روی سایت بارگزاری می‌شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین افزود: کمیسیون ماده 100 یکی دیگر از زمینه‌های فساد در زمینه زمین در استان بوده است و این فریادهایی که بعضا از برخی افراد بلند می‌شود به خاطر از دست رفتن منافعشان در این کمیسیون است.

رجحانی بیان کرد: کمیسیون ماده 100 در گذشته در انحصار برخی افراد در استان بوده که سعی کردیم بر اساس سیاست چرخشی، افراد را در طول مدت جابجا کنیم و کسی نمی‌تواند چندین سال در این کمیسیون باقی بماند چون محل پرخطر فساد است.

این مسئول ادامه داد: طرح‌های تفصیلی بر زمین مانده از دیگر عوامل فساد در استان بوده است، در حالی که طرح تفصیلی برای شهرها یعنی شفاف شدن کاربری اراضی اما در مرکز استان و سایر شهرها به مدت 6 الی هفت سال طرح تفصیلی به دلایل واهی ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهرها را آغاز و یک به یک ابلاغ می‌کنیم، عنوان کرد: طرح تفصیلی قزوین که از اهمیت بالایی برخوردار است تا 15 روز دیگر ابلاغ می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه تعریف طرح‌های هادی روستاهای خالی از سکنه در استان یکی دیگر از محل های ایجاد فساد بوده است که زمین‌های این روستاها را به قیمت چندین برابر به فروش می‌رساندند، گفت: برای روستاهای زیر 20 خانوار طرح هادی ممنوع است ولی در گذشته چنین اتفاقی رقم خورده است و تعریف طرح هادی در این روستاها در استان محلی برای فساد شده بود، موضوعی که در دوره جدید ممنوع شده است.

رجحانی با اشاره به اینکه خیلی از مفاسد افراد با سیستمی و الکترونیکی شدن امور کنترل و زمینه‌های فساد برداشته می‌شود، بیان کرد: موضوعی که در فساد کار را خیلی سخت می‌کند بحث نفاق و منافقین است، در این میان تبیین و روشنگری خیلی مهم است تا مشخص شود که برخی افراد با چه نیاتی برخی سخنان را می‌گویند.

وی با اشاره به پیگیری اقدامات بر زمین مانده خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی مانند حل موضوع شهر اندیشه، باغ عمران اقبالیه، مشکل تعاونی‌ها، فرهنگیان، مشکل 30 ساله عظیمیه، اسماعیل آباد و سایت پسماند محمدآباد از اقدامات برزمین مانده بود که مرتفع شد.

معاون استاندار قزوین گفت: مسئله شهرک چرم‌سازی یک فاجعه برای قزوین بود چرا که بدون ضابطه و قانون محلی برای تصفیه روغن کشور شده است در حالی که هیچ تجهیزاتی تعبیه نشده و در رسیدگی که داشتیم موظف به ایجاد سیستم اطفاء حریق شده اند.

رجحانی با بیان این نکته که در هر بخشی که ورود می‌کنیم با انبوهی از کارهای برزمین مانده مواجه می‌شویم و گویا در گذشته دغدغه‌ای برای حل این موضوعات نداشتند، ادامه داد: مدیر اجرایی می‌تواند دو دغدغه داشته باشد، یکی اینکه گرفتاری مردم را حل کند و یک دغدغه اینکه چطور صندلی مدیریت خود را حفظ کند، متاسفانه در ادوار گذشته نگاه مدیران اجرایی این بوده که چه کارهایی را انجام دهند که محبوب افراد متنفذ شوند و دوام میز مدیریت خود را بالا ببرند و اصلا برای آنها مهم نبوده که مشکل مردم کجاست.

وی گفت: در گذشته دغدغه مدیران اجرایی این بوده که چکار کنند که افراد خاص از آنها راضی باشند که اتفاقا امروز این افراد خاص ناراضی هستند چون اولویت مدیریت استان، رضایت خواص نیست.

معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: امیرالمومنین (ع) در نامه مالک اشتر می‌فرمایند که رضایت عموم مهم است و رضایت عموم، نارضایتی خواص را از بین می‌برد و موضوعی که در استان قزوین به وضوح مشاهده می شود و خواص ناراضی هستند و اولویت ما حقوق مردم است.

این مسئول تاکید کرد: اتفاقی که در گذشته افتاده این بوده که مدیر فقط به فکر رضایت خواص بوده و این بی‌بصیرتی خواص است که ما را آزار می‌دهد چون به دنبال این هستند که همچنان چرخ بر مدار قبل بچرخد، 40 سال از انقلاب گذشته و هنوز به دنبال این هستند که کاری کنیم که منافع آنها باشد.

وی تصریح کرد: برخی مسئولان استانی هستند که از آنها سوال می‌کنیم چرا از فردی که در فساد بارز و آشکار است حمایت می‌کنید در پاسخ می‌گویند ما هر وقت از او برای روستای خود کاری خواستیم انجام داده است، یعنی دلیل و حجت بر سلامتی فرد بر مبنای خدماتی بوده که به روستای این افراد انجام داده است.

معاون استاندار قزوین افزود: وقتی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که برخی روستاها امکانات ۱۰ روستا را در خود جای داده‌اند و زمانی که در راه روستایی این طور برنامه‌ریزی می‌کنیم که در سه سال هر روستای بالای ۲۰ خانوار در استان دارای راه روستایی مناسب شود، برخی چون منافعشان تامین نشده معترض می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه توسعه و رشد استان اصل کار ماست، تصریح کرد: ایجاد شهر جدید مهرگان از اقدمات صورت گرفته در دولت است که مراحل قانونی را برای ایجاد شرکت طی می‌کند که برکات آن برای مردم می‌رسد.

رجحانی با اشاره به پروژه‌های آبی استان گفت: آب به آبیک رسید، سد نهب امسال به بهره‌برداری نهایی می‌رسد و سد بالاخانلو آب‌گیری خواهد شد، شبکه پایین دست نهب در حال اجراست و شبکه پایین‌دست بالاخانلو هم در مرحله انتخاب پیمانکار است.

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: اگر طرح انتقال آب سد طالقان و بالاخانلو اجرا شود ۱۹ شهر استان به آب گوارای باکیفیت متصل و ۲۰۰ روستا هم از این مهم بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه انتقال آب سد طالقان مراحل بسیار امیدوارکننده‌ای را طی می‌کند، یادآور شد: مفاسد و خناسینی که در استان بودند در ایجاد مانع برای تحقق دستاوردهای بزرگ از هیچ چیز فروگذار نمی‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در پروژه‌های درمانی استان بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در سفر ریاست جمهوری تامین منابع شد و همه پروژه‌ها در سطح استان و شهرستان‌ها فعال است.

رجحانی بیان کرد: در حوزه فرودگاه مناقصه در حال برگزاری است، اولین شهرک انرژی خورشیدی کشور در قزوین دایر می‌شود و ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات تفاهمنامه انرژی‌های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی در اسفند ۱۴۰۰ منعقد شد که اولین اقدامات دولت سیزدهم در استان بود.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه اولین شهرک تولیدمحتوا در استان اجرا می‌شود، گفت: یکی از پروژه‌های مهم در استان امضای تفاهمنامه با قرارگاه امام حسن(ع) بود که آبرسانی و ایجاد مجتمع آبی برای ۵ مجتمع روستایی و ۱۲۰ روستا در قالب این تفاهمنامه مشروب می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در طی سه سال ساخته و بهسازی می‌شود، احیای ۱۷۰ رشته قنات، احیای ۲۰۰ استخر ذخیره آب، احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی برای مخاطبانی که نمی‌توانند از محل مسکن ملی خانه‌دار شوند و ۳۰۰ هزار هکتار پرژه‌های آبخیزداری در قالب تفاهمنامه قرارگاه امام حسن(ع) توسط جهادگران اجرا می‌شود.

وی افزود: استان قزوین در نهضت ملی مسکن رتبه نخست کشور را در اختیار دارد و ۲۲ هزار واحد در حال ساخت بوده و ۵۰۰ واحد به زودی تحویل خواهد شد، عددی که تا پایان سال به یک هزار و ۲۰۰ واحد خواهد رسید.

رجحانی اظهار کرد: ایجاد بازار آب پروژه بزرگ برای احیای دشت قزوین است و کارگروه احیای دشت قزوین تشکیل شد و در حوزه گردشگری آزادسازی دولتخانه پیگیری شد.

معاون عمرانی استاندار قزوین ابراز کرد: نظام جدید مدیریت باغستان ایجاد شده که شامل ابعاد اقتصادی، گردشگری، امنیتی و حکمرانی است.

وی در پایان گفت: پروژه راه الموت به تنکابن پروژه شاخص وزارت راه شده و عزم ملی وجود دارد که در سال جاری به بهره‌برداری در ۷۰ کیلومتر اول برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول