اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فرماندار تهران بر مقابله با تغییر کاربری باغات و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز تاکید کرد

فرماندار تهران در اولین جلسه ستاد ساماندهی، بر پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز شهرستان تهران تاکید کرد.

فرماندار تهران بر مقابله با تغییر کاربری باغات و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، جلسه «ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز شهرستان تهران»، امروز صبح به ریاست احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران به‌عنوان رئیس و سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران به‌عنوان دبیر این ستاد، نمایندگان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در محل سالن جلسات سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانداری تهران برگزار شد.

در این جلسه احمد قیومی فرماندار تهران ضمن تاکید بر همکاری و هماهنگی مضاعف بین دستگاه‌ها در جهت مقابله با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز، خواستار برخورد جدی دستگاه‌ها در جهت جلوگیری این‌گونه ساخت‌وساز‌ها و تصرف اراضی ملی و برخورد قانونی با متخلفان و افراد سودجو در این حوزه شد.

وی در ادامه با اشاره به تبعات اجتماعی و اقتصادی مقابله با ساخت‌وساز‌های غیر مجاز اظهار کرد: باید با هم‌افزایی دستگاه‌های استانی و شهرستانی از جمله دادگستری، نیروی انتظامی، شهرداری و سایر دستگاه‌ها، اولویت اول ستاد، پیشگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات باشد.

گفتنی است در این جلسه گزارش آخرین اقدامات دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری و مقابله با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و همچنین برنامه ریزی و اتخاذ تصمیم جهت اقدامات آتی توسط اعضای ستاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظام مسائل روستا‌ها در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی توسط دهیاران تدوین شود

همچنین نشست هم‌اندیشی احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران با بخشداران، روسای شورای اسلامی روستا و دهیاران شهرستان تهران با حضور سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی و زارعی معاون برنامه ریزی و توسعه، امروز صبح در محل سالن جلسات سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانداری تهران برگزار شد.

احمد قیومی در این نشست اظهار کرد: دهیاران در خط مقدم خدمت به روستائیان قرار داشته و به‌عنوان نمایندگان دولت در روستا باید با به کارگیری ظرفیت‌ها و و رفع مشکلات مردم تدبیر کرده و با تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها، در پیشبرد برنامه‌های کلان دولت محترم تلاش کنند.

وی شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی هر روستا را گام بزرگی در ایجاد توسعه و اشتغال دانست و خواستار ورود جدی دهیاران در این زمینه شد و افزود: دهیاران باید به سمت ایده سازی و ایده‌پردازی در جهت تحول و توسعه روستا‌ها حرکت کنند.

در ادامه بخشداران و دهیاران تابعه شهرستان نیز به بیان برخی از مشکلات اعم از فراهم نبودن زمینه کسب درآمد مناسب و پایدار برای زندگی مطلوب روستایی، تعریض و اصلاح راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی روستاها، طرح هادی روستا‌ها و همچنین رفع موانع موجود در جهت سند ثبتی املاک مسکونی و غیر مسکونی روستاییان و عشایر اشاره داشتند.

فرماندار تهران در پایان ابراز کرد: با توجه به اینکه توسعه روستا‌ها و حل مشکلات روستاییان یکی از اولویت‌های این فرمانداری می‌باشد، تلاش خواهد شد تا ضمن بازدید از تک تک روستا‌ها در جهت بررسی و حل مشکلات آن‌ها اقدام نموده و از هر فرصتی برای خدمتگزاری استفاده کنیم.

گفتنی است در این جلسه ضمن پیشبینی راهکار‌ها و برنامه ریزی عملیاتی در جهت پویا سازی فعالیتها، چگونگی بهرهمندی حداکثری از ظرفیت روستا‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول