اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

رئیس جدید دادگاه عمومی بخش چهاردانگه منصوب شد

آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش چهاردانگه استان تهران برگزار شد.

رئیس جدید دادگاه عمومی بخش چهاردانگه منصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش چهاردانگه استان تهران با حضور حاجی رضا شاکرمی، قائم مقام دادگستری کل استان تهران، سید رضا سجودی معاون قضایی و منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران، امام جمعه شهر چهاردانگه و مدیران محلی این شهر برگزار شد.

حاجی رضا شاکرمی، قائم مقام دادگستری کل استان تهران در این مراسم اظهار کرد: شهید بهشتی حقیقتا معمار دستگاه قضایی است که مظلومانه شهید شد و در توصیف بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نیز شهید بهشتی، یک ملت بود.

وی بیان کرد: دو هدف مهم در قوه قضاییه دنبال می‌شود، هدف اول، سلامت قوه قضاییه و دیگری کارآمدی قوه قضاییه است.

قائم مقام دادگستری کل استان تهران گفت: دستگاه قضایی، چون متولی امر قضا و رسیدگی به تظلمات و مفاسد است، اول به سلامت درونی خود نظارت دارد و با هرگونه فساد و رانت که درون قوه قضاییه باشد، قطعا مبارزه می‌کند. 

شاکرمی ادامه داد: همه باید بدانند که کار در دستگاه قضایی با کار در دستگاه‌های اجرایی و سایر دستگاه ها متفاوت است؛ چون نوع کار، وظایف قانونی، مطالبات و انتظارات مردم نیز از دستگاه قضایی فرق دارد.

وی خطاب به مسؤولان و معتمدان شهر چهاردانگه حاضر در این مراسم تاکید کرد: با افزایش علم و آگاهی و دانش خود در راستای پیشگیری از وقوع جرم که یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌ها و مسؤولان است، فعالانه تلاش و از فرصت نشست‌ها و جلسات برای افزایش علم و آگاهی مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

قائم مقام دادگستری کل استان تهران تصریح کرد: هدف قانونگذاری در جمهوری اسلامی برای اعتلای دستگاه قضایی این بود که اصلاح ذات البین شود، یعنی صلح و سازش و خشکاندن ریشه دعوا و ناآگاهی در بین مردم به صورت یک فرهنگ اسلامی و اخلاقی توسعه یابد.

شاکرمی افزود: موضوعات مهم مربوط به حقوق عامه مربوط به حقوق مردم مورد پیگیری رئیس دادگاه بخش قرار گیرد و در جایی که نیاز است رئیس حوزه قضایی به عنوان دادستان پیگیر حقوق مردم باشد؛ از جمله موضوعاتی مانند تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی که در این شهرستان نیز به چشم می‌خورد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به مسئله شناخت زمینه‌های جرم در حوزه بخش چهاردانگه، تصریح کرد: افزایش اعتماد و رضایت مندی مردم نیز بسیار مهم است و باید مورد توجه رئیس جدید حوزه قضایی بخش چهاردانگه باشد.

در این مراسم از خدمات محمدصادق رفیعی تقدیر و در ادامه مهدی سواد کوهی، به عنوان رئیس جدید دادگاه عمومی بخش چهاردانگه حکم انتصاب خود را از قائم مقام دادگستری کل استان تهران دریافت کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول