اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تشکیل کمیته مشترک علمی میان دانشگاه‌های ایران، سوریه و لبنان

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دیدار با روسای دانشگاه‌های سوریه و لبنان از تشکیل کمیته مشترک علمی میان دانشگاه‌های ایران، سوریه و لبنان خبر داد.

تشکیل کمیته مشترک علمی میان دانشگاه‌های ایران، سوریه و لبنان

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و هیئت همراه طی سفر به سوریه و لبنان از دانشگاه‌های دمشق، حلب، دانشگاه شام الخاصه، دانشگاه حمص، جامعه المصطفی (ص) و دانشگاه الاسلامیه، المعارف و دانشگاه ملی لبنان بازدید و با رئیس و مسؤولین این دانشگاه‌ها دیدار و گفتگو کردند.

بنابراین گزارش در دیدارهای صورت گرفته توسط معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و هیأت همراه با روسای دانشگاه‌های سوریه و لبنان مقرر شد دانشجویان ممتاز دانشگاه‌های کشور سوریه و لبنان بتوانند در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه ایران بورس تحصیلی دریافت و از فرصت‌های مطالعاتی استفاده کنند.

همچنین همکاری مشترک میان دانشگاه‌های کشور ایران و سوریه، تشکیل موسسات اعزام دانشجو، همکاری‌های مشترک، راه اندازی و تقویت گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی، کمیته مشترک علمی و فناوری و تبادل استاد و دانشجو، آموزش در زمینه‌های مختلف تخصصی پیشرفته پزشکی و دارویی، علوم زیستی، سلول‌های بنیادی، فناوری‌های لیزر، پیوند اعضا و غیره مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

علاوه بر آن در این دیدارها موضوع ارتقاء مدارک نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که به موجب آن مقرر شد اعضای هیأت علمی و مربیان دانشگاه‌های کشور سوریه و لبنان با مدرک کارشناسی ارشد بتوانند برای ادامه تحصیل به کشور ایران سفر کنند.

برگزاری نمایشگاه اختصاصی دانشگاه‌های ایران در کشور سوریه و لبنان نیز از دیگری مواردی بود که در این جلسات مطرح شد و مورد استقبال روسای دانشگاه‌های سوریه و لبنان قرار گرفت.

داداش پور و هیأت همراه در این سفر نشستی با نماینده مقام معظم رهبری در سوریه و سفرای جمهوری اسلامی ایران در سوریه و لبنان برگزار کردند.

همچنین در ادامه این سفر جلساتی با فارغ التحصیلان سوریه و لبنان از دانشگاه‌های ایران به صورت جداگانه برگزار و مباحثی در خصوص ادامه ارتباط علمی فارغ التحصیلان با دانشگاه‌های ایران مطرح شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول