اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

مهدی‌پور: 21 رسانه عراقی دارای دفتر نمایندگی در ایران هستند

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه برخی جریانات مسموم رسانه‌ای به‌ دنبال ایجاد تفرقه میان 2 ملت ایران و عراق هستند که برای مقابله با آنها نیازمند همفکری بیشتری با طرف‌های عراقی هستیم.

مهدی‌پور: 21 رسانه عراقی دارای دفتر نمایندگی در ایران هستند

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به دعوت رسمی «مؤید اللامی» رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب به عراق سفر کرده است، در حاشیه یکصدو پنجاه و چهارمین جشن ملی مطبوعات عراق در رابطه با وضعیت همکاری‌ها میان رسانه‌های ایرانی و عراقی گفت: اگرچه تعداد کمتری از رسانه‌های ایرانی فعالیت مداومی در کشور عراق دارند اما خبرنگاران و عوامل خبری ما به‌طور مداوم در حال آمد و رفت و پوشش رسانه‌ای اوضاع داخلی این کشور هستند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ با اشاره به فعالیت 21 رسانه عراقی که دارای دفتر نمایندگی در ایران هستند، ضمن اشاره به موضوع اشاعه «اخبار جعلی» و تاکید بر تقویت همکاری‌های مشترک در مقابله با این پدیده، نیز گفت: متاسفانه برخی جریانات مسموم رسانه‌ای به‌دنبال ایجاد تفرقه میان دو ملت ایران و عراق هستند که برای مقابله با آن‌ها نیازمند همفکری بیشتری با طرف‌های عراقی هستیم.

وی همچنین ضمن اشاره به تاریخ تمدن و اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور و همچنین همزیستی فرهنگی و اجتماعی وسیعی که در طول تاریخ و در سایه همسایگی و وجود عتبات عالیات در این کشور صورت گرفته است، بر لزوم تقویت تعاملات فرهنگی و همکاری‌های رسانه‌ای تهران و بغداد تاکید کرد.

به گزارش فارس، در مراسم امسال که با سخنرانی شیاع سودانی نخست‌ وزیر و قرائت پیام «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق آغاز و در ادامه آیین تجلیل از شهدای رسانه‌ای این کشور برپا شد، علاوه بر فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین 130 شخصیت رسانه‌ای شامل وزرای فرهنگ و اطلاعات، معاونین وزیر، روسای سازمان‌های رسانه‌ای از 50 کشور جهان از جمله مصر، لبنان، فلسطین، مراکش، سومالی، اردن، جیبوتی و سوریه، تونس، امارات، عربستان سعودی، بحرین، و ترکیه شرکت داشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول