اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شهرک ۲۰ هکتاری صنایع دستی در شیراز احداث می‌شود

معاون گردشگری استانداری فارس از احداث شهرک صنایع دستی به مساحت ۲۰ هکتار در کنار نمایشگاه بین المللی شهرک گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ زاده در این مراسم بیان کرد: در بخشی از (محله بالا کفت شیراز طرح هر خانه یک کارگاه) جهت رونق بخشی به صنایع دستی و هنرهای سنتی اجرا خواهد شد.

وی همچنین بر اتحاد و انسجام بین مردم و مسوولان تاکید و اضافه کرد: اخیرا در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی التهاباتی را شاهد هستیم که نیاز به هوشیاری بیشتر مردم و اتحاد و انسجام بیشتر دارد که هر جا متحد بوده ایم قطعا نتایج خوبی هم به دنبال داشته است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: کلیات راه‌اندازی شهرک صنایع دستی شیراز مصوب شد و پیگیری برای آغاز عملیات اجرایی آن در دست انجام است.

وی ادامه داد اجرای این شهرک در مساحت ۲۰ هکتار مصوب شده و شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس موظف است این شهرک را در کنار نمایشگاه شهرک گلستان راه‌اندازی کند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس همچنین گفت: بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی این استان، مسئولیت شورای فرش دست‌بافت وصنایع دستی از حوزه اقتصادی به حوزه گردشگری و دبیری آن از اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت به سازمان میراث فرهنگی منتقل شد و امید است بااین اقدام شاهد حکمفرمایی سیاستگذاری‌های موثری برای رونق در این عرصه باشیم.

فرخ‌زاده با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی استان فارس با تولیدات خود گردشگران خارجی را به تحیر واداشته‌اند اعلام کرد: معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای اختصاص تسهیلات ویژه به این استان بخصوص در بخش‌هایی که نیازمندی بیشتری وجود دارد و اعتبارات استانی پاسخگوی آن نیست قول مساعد داده است. 

در این مراسم از کتاب مشاهیر صنایع دستی و کتاب صنایع مسگری و برند خاتم سروناز رونمایی شد.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول