اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

دستگاه تصفیه آب صنعتی

آب ماده اولیه ی مهم و پر کاربرد در همه صنایع است.

دستگاه تصفیه آب صنعتی

آب مصرفی در صنایع باید عاری از هرگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی باشد که سلامت تجهیزات و کیفیت محصولات را تحت تاثیر قرار ندهد.منابع آب شیرین و سالم پاسخگوییی نیاز تمام صنایع نخواهد بود، از این رو نیاز  به یک تکنولوژی و دستگاه هایی احساس می شود که بتواند  آب را به استاندارد های مورد نیاز انواع صنایع برساند. که به این منظور از دستگاه های تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین کن های صنعتی استفاده می شود.

دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست؟

دستگاه تصفیه آب صنعتی دستگاهی است که بمنظور تصفیه و شیرین سازی آب در مقیاس بزرگ و صنعتی استفاده میشود. سیستم تصفیه آب اسمز معکوس آب شور و دارای املاح را از دریا، چاه آب، نهرهای زیر زمینی  می گیرد و با اعمال فشار اسمزی تمامی املاح از جمله کلسیم، منیزیم، ذرات معلق، سدیم و… را با عبور آب از ممبران‌ها بعنوان غشاء نیمه تراوا حذف نموده و آبی شیرین در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

اسمز معکوس (RO) تکنولوژی برتری است که هر صنعتی نیاز به استفاده از آب خالص دارد. در فناوری RO از فیلتر ممبران (غشا نیمه تراوا) از جنس پلی آمید که و دارای منافذی بسیار ریز برای حذف جامدات محلول (TDS) آب استفاده می کند.

فیلتر ممبران مورد استفاده در تصفیه آب RO آلاینده های شیمیایی، نیترات و نیتریت، سرب، جیوه، شوری، املاح و سایر ناخالصی های آب را حذف می کند. در روش فیلتراسیون RO آب توسط فشار از طریق پمپ به داخل محفظه ای (پرشروسل) پمپاژ می شود. آب خام از لایه های ممبران RO عبور کرده به قسمت مرکزی ممبران رسیده و آلاینده های حذف می شوند. سپس آب تصفیه شده از سمت دیگر ممبران و پساب از قسمت مربوطه خارج می شود.

متداول ترین و موثر ترین روش برای تصفیه آب صنعتی استفاده از RO  است. از روش اسمز معکوس برای تصفیه آب استفاده می شود و این فیلتراسیون، اقتصادی ترین روش برای تصفیه آب است. برای تصفیه آب صنعتی با روش اسمز معکوس (RO) از دستگاه های تصفیه آب صنعتی استفاده می شود. عنصر اصلی فیلتر ممبران است. با توجه به شوری و املاح و آلاینده ها استفاده می شود. ممبران های صنعتی بازار قطر ۴ و ۸ اینچ دارند که برای تصفیه آب استفاده می شود.

انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی RO

تصفیه آب دبل Double RO
تصفیه آب برکیش واتر Brakish water
تصفیه آب های برکیش واتر High Brakish water
تصفیه آب دریایی
تصفیه آب دارویی جهت تولید آب خالص

انواع روش های تصفیه آب صنعتی RO

روش الکترو دیالیز (EDI)
روش الکترو دیالیز معکوس (EDR)
روش اسمز معکوس (RO)
روش اولترا فیلتراسیون Ultrafiltration (UF)
روش تبادل یونی

مزایای دستگاه تصفیه آب صنعتی

قابلیت حذف انواع آلاینده‌های معدنی و آلی به طور همزمان
توان عملیاتی و ظرفیت بالا برای تصفیه آب لب شور
امکان طراحی برای مقادیر مختلف ورودی آب و ظرفیت‌های تولید متفاوت با توجه به نیاز
امکان تصفیه آب لب شور و تامین آب مورد نیاز برای مصارف مختلف
امکان بازگشت پساب خروجی از سیستم به محیط زیست یا بازیابی مجدد آن در دستگاه
نیاز به انرژی کمتر در مقایسه با سایر فناوری‌های تصفیه آب
صرفه جویی در هزینه های آب و فاضلاب
بهبود عملکرد و راندمان دستگاه های صنعتی

کاربرد های دستگاه تصفیه آب صنعتی :

تهیه و تولید آب شرب از آب های شور (مصارف شرب)
تهیه و تولید آب مورد نیاز جهت رشد سریع دام و طیور

با توجه به حساسیت بالای کیفیت آب مصرفی در صنعت دام و طیور، استفاده از سیستم تصفیه آب برای این مکانها اهمیت بسیار زیادی دارد. دستگاه تصفیه آب مرغداری میزان املاح را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. این موضوع باعث رشد بهتر و بیماری های کمتر در انواع طیور خواهد داشت. سیستم تصفیه آب صنعتی مرغداری این قابلیت را دارد که میزان املاح آب را نسبت به نوع مصرف توسط مصرف کننده تنظیم کند.

طراحی و ساخت تصفیه آب صنعتی به روش اسمز معکوس برای تصفیه و نمک زدایی آب چاه به منظور تامین آب شرب مرغداری، تصفیه بیولوژیکی و ضد عفونی آن در جهت بالا بردن سلامتی طیور،بهداشت و موجب حذف آلودگی های آب و نهایتا شیرین سازی آب برای مصارف مرغداری می شود.

تامین و تولید آب مناسب جهت مصارف کشاورزی ، گلخانه ای

آب شیرین کن کشاورزی جهت تصفیه آب های شور، لب شور استفاده می شود . آب شیرین کن کشاورزی 99 درصد مواد آلی، نمک های محلول و ذرات معلق موجود در آب خام را تصفیه می کند و از بین می برد، در نتیجه آبی سالم و شیرین تولید می کند.

آب شیرین کن کشاورزی در گلخانه نیز مورد استفاده قرار میگیرد که از آن برای سبک کردن آب ورودی استفاده میگردد. آب تولید شده توسط دستگاه درمه پاش(فوگر) و بستر گیاه مورد استفاده قرار میگیرد.

تامین و تولید آب فرایندی کارخانه های داروسازی و لوازم آرایشی و بهداشتی

آب شیرین کن در کارخانه های لوازم آرایشی بهداشتی جهت تولید آب مقطر و آب دیونیزه مورد استفاده قرار میگرید که می تواند۹۹ درصد آلودگی‌های معدنی و میکروارگانیسمی را از آب حذف کند.

تامین و تولید آب فرایندی کارخانه های پتروشیمی ،نفت ، فولاد

در صنعت فولادسازی، دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی برای استفاده در فرآیندهای مختلف به کار می‌روند. این دستگاه‌ها عمدتاً برای تصفیه آب خام و تأمین آب پاک، تقویت فرآیندهای شیمیایی و حفاظت از تجهیزات از رسوبات و ذرات جامد استفاده می‌شوند.

یکی از کاربردهای دستگاه تصفیه آب صنعتی در صنعت فولادسازی، در فرآیند تولید آب سرد است. در این فرآیند، آب خنک شده به اندازه کافی برای استفاده در فرآیندهای دیگر نیاز است. با استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی، آب خام تصفیه شده و از ذرات جامد و رسوبات پاک شده و سپس به فرآیند تولید آب سرد منتقل می‌شود.

دستگاه تصفیه آب صنعتی همچنین می‌تواند در فرآیندهای پیرولیز بخار و غیره استفاده شود. در این فرآیندها، کیفیت آب بسیار حائز اهمیت است و آب پاک تصفیه شده تأثیر قابل توجهی بر روی کیفیت و کارایی فرآیند دارد.

به طور کلی، استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی در صنعت فولادسازی به منظور بهبود کیفیت آب، بهینه‌سازی فرآیندهای صنعتی و حفاظت از تجهیزات و خطوط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تامین و تولید آب فرایندی کارخانه های کاغذسازی ، ماشین سازی

در صنایع خودروسازی قبل از رنگ کردن خودروها، ابتدا آن را در وان چرب‌گیری، آب‌کشی داده می‌شود تا تمامی چربی‌های اضافه پاک شود، بعد از آن عملیات اسید شویی انجام می‌دهند و مجدد عملیات شست‌و‌شو را انجام می‌دهند.خودروها بعد از آب‌کشی با مواد شیمیایی حاوی فسفات جهت جذب بهتر رنگ، شست‌و‌شو انجام می‌شود. تمامی مراحل شست‌‌و‌شو و آبکشی خودروها باید با آب بدون یون انجام شود که احتیاج به دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی است.

تامین و تولید آب فرایندی کارخانه های نساجی ، رنگ سازی
تامین و تولید آب مناسب جهت مصارف صنایع غذایی

در صنایع مواد غذایی برای تولید محصولاتی مانند رب گوجه فرنگی، انواع کمپوت ها، نوشیدنی ها و ... باید از آب استفاده کرد. این آب علاوه بر آنکه باید عاری از آلودگی های میکروبی و شیمیایی باشد، لازم است که هیچگونه املاح و مواد معدنی نداشته باشد. وجود املاحی مثل آهن و منگنز می تواند رنگ، طعم و بوی مواد غذایی تولیدی را تحت تأثیر خود قرار دهد پس لازم است که همه این املاح از آب حذف گردد.

پس از تولید مواد غذایی، باید محصولات وارد ظرف های بسته بندی می شوند. اما قبل از آن لازم است ظرف ها کاملا شسته شوند. اینجا نیز با یکی از کاربردهای تصفیه آب صنعتی  در صنایع مواد غذایی روبه رو هستیم. اگر آبی که برای شستن ظروف استفاده می شود آلودگی میکروبی داشته باشد، باعث فساد مواد غذایی خواهد شد. وجود املاح در این آب نیز می تواند سبب تغییر رنگ و بو و مزه مواد غذایی درون ظرف ها شود. پس باید حتما قبل از شستشوی ظروف با آب، آب را تصفیه کرد.

تولید آب مصرفی نیروگاه های بخار و سیکل ترتیبی
تولید و تامین آب نرم جهت خنک کاری قالب های کارخانه های تولید لوله های پلی اتیلن
تامین و تولید آب دیگ های بخار ، سیستم های برودتی و مبدل های حرارتی
تامین و تولید آب دستگاه های دیالیز بیمارستان ها
بازیافت پساب های صنعتی

عوامل موثر در قیمت تصفیه آب صنعتی

میزان ظرفیت تولیدی دستگاه
میزان TDS ورودی از مهمترین عوامل تعیین قیمت دستگاه RO می باشد، با افزایش میزان TDS آب ورودی قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی افزایش می یابد .
برند پمپ طبقاتی و پمپ ورودی
ساختار شاسی دستگاه تصفیه آب صنعتی
وجود یا عدم سیستم پیش تصفیه
نوع و سایز فیلتر شنی و فیلتر کربنی
نوع اتصالات فشار بالا و فشار پایین
برند دوزینگ پمپ
وجود یا عدم وجود سیستم CIP
نوع و سایز ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی
تابلو برق و سیستم کنترلی دستی یا اتومات

شرکت آوین گستر البرز با توجه به استانداردهای بین المللی ساخت دستگاه های تصفیه آب صنعتی ، گامی نو در جهت طراحی ، تولید و ساخت سیستم های آب شیرین کن RO با بکارگیری بهترین مهندسان حوزه آب و فاضلاب و همچنین استفاده از آخرین تکنولوژی ها و تجهیزات مدرن روز دنیا با هدف ساخت محصولات باکیفیت ایرانی و قابل رقابت با برندهای خارجی برداشته است.دستگاه های Roآوین گستر البرز درظرفیت های مختلف از5 الی 5000متر مکعب در شبانه روز طراحی و ساخته می شود. این دستگاه ها در قالب پکیج ارائه می گردد. به نحوی که تمامی متعلقات دستگاه بر روی یک شاسی تعبیه شده است. بنابراین نصب و راه اندازی دستگاه های Ro آوین گستر البرز بسیار ساده می باشد. شاسی و پمپ فشار قوی این دستگاه های آب شیرین کن از جنس استنلس استیل است که از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. جهت افزایش کارایی و اپراتوری آسان، تمام دستگاه‌های سیستم RO آوین گستر البرز دارای تابلو برق به همراه مانیتور جهت نمایش وضعیت کارکرد دستگاه می باشد.

خرید تصفیه آبRO از آوین گستر البرز

مشتریان محترم در سرتاسر ایران می توانند برای خرید سیستم RO و سایر محصولات آب شیرین کن صنعتی با شماره های درج شده بر روی سایت تماس بگیرند و از مشاوره های کارشناسان آوین گستر البرز بهره مند شوند. قیمت سیستم RO در این شرکت به روز و به دلیل تحویل از درب کارخانه و حذف واسطه ها بسیار مناسب می باشد.این شرکت همچنین تا به امروز خدمات گسترده ای در زمینه فروش سیستم هایNF ، سیستم هایMF ، دستگاه UF ، سیستم ضد عفونی کننده (ازن ، UVو کلریناتور)  و همچنین عرضه انواع تجهیزات تصفیه آب مانند پرشروسل ، سختی گیر ، هوزینگ جامبو ، بگ فیلتر ، ممبران ، تانک FRP و… به مشتریان خود در سرتاسر ایران ارائه داده است.از دیگر خدمات فروش آوین گستر البرز در جهت رفاه و دسترسی راحت مشتریان و مصرف کنندگان سیستم های تصفیه آب صنعتی ارائه لیست کاملی از انواع مواد شیمیایی از جمله اسید ، قلیا ، اسیدکلریدریک ، آنتی اسکالانت ، متابی سولفید سدیم ، انواع منعقد کنند های صنعتی ، انواع رزین سختی گیر و… در سایت این شرکت معتبر تولیدی می باشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول