اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اقوام عرب خوزستان از افتخارات ایران اسلامی هستند

امام جمعه اهواز گفت: اقوام عرب خوزستان از افتخارات ایران اسلامی هستند و در قرن‌های متعدد وقتی که استعمار و استکبار هجمه های بسیاری داشت.

اقوام عرب خوزستان از افتخارات ایران اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز در حاشیه بازدید از نمایشگاه «مستند جهاد عشایر عرب خوزستان» با تسلیت شهادت امام جواد (ع) و تبریک حلول ماه ذی‌الحجه، اظهار کرد: به اعتقاد بنده این نمایشگاه باید سال‌های قبل برپا می‌شد چرا که نتوانسته حماسه‌ها و دستاوردهای عشایر قوم عرب را در چند قرن قبل نمایش دهد.

وی با بیان اینکه باید بستری فراهم کرد تا بیش از این بتوان حماسه‌ای که خلق شده و مجموعه اقوام متعدد قوم عرب نقش داشته را به تصویر کشید، گفت: اگر این نمایشگاهی که بخشی از هنر است به فیلم کشیده شود به گونه ای که جزء جزء زحمات را در قالب فیلم به نسل های فعلی منتقل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با اشاره به تشویق و تأکید رهبرمعظم انقلاب مبنی بر ارائه رفتارها و افتخارات در قالب هنر، تصریح کرد: به سهم خود تلاش می‌کنم که این اتفاق رخ دهد، چراکه اقوام عرب خوزستان از افتخارات ایران اسلامی هستند و در قرن های متعدد وقتی که استعمار و استکبار هجمه های بسیاریی داشت.

موسوی‌فرد، با بیان اینکه یکی از اولین کسانی که پاسخ دهندگان به ندا و دعوت مراجع نسبت به جهاد در مقابل استکبار، عرب خوزستان بود، افزود: به عبارتی در یک جمله عرب یعنی شیعه و شیعه یعنی عرب؛ الحمدالله در طول تاریخ به این عشایر توفیق فرموده و نسبت به فرمان مراجع تقلید همواره لبیک گفته اند.

وی با اشاره به تقدیم ۷۰۰ شهید به ایران اسلامی در جهت حفظ اسلام، تشیع، خوزستان و ایران، خاطرنشان کرد: این تعداد شهید کم نیست، در عاشورا هم زن و هم مرد حضور داشت، این هم الگوبرداری از حماسه عاشورا است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در ایام راهیان نور، نقطه ای از استان خوزستان جهت بازدید از نمایشگاه «مستند جهاد عشایر عرب خوزستان» لحاظ شود، ادامه داد: امام راحل فرمودند عشایر ذخایر انقلاب اسلامی هستند. در استان خوزستان اقوام مختلف هر کدام به سهم خودشان تلاش کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول