اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

یادواره شهیدان بابایی، لشکری و شهدای خلبان در قزوین برگزار می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از برگزاری یادواره شهیدان بابایی و لشکری و شهدای خلبان در مرداد ماه و اجرای طرح جامع گلزار شهدا از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری خبر داد.

یادواره شهیدان بابایی، لشکری و شهدای خلبان در قزوین برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با همراهی جمعی از مدیران این مجموعه صبح امروز از دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین بازدید کردند.

اسمعیلی در جریان این بازدید ضمن تاکید بر اهمیت و نقش رسانه ها در جریان سازی و تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اظهار کرد: خبرگزاری فارس رسانه ای حرفه ای در حوزه اطلاع رسانی است و جایگاه مهم و تاثیرگذاری در انعکاس تحولات کشور و آگاه سازی مردم دارد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های در دست اجرا و پیش روی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، گفت: با توجه به فاصله نزدیک تاریخ شهادت شهیدان بابایی و لشکری که به ترتیب ۱۵ و ۱۸ مرداد می باشد، یادواره این دو شهید و شهدای خلبان استان قزوین در مرداد ماه برگزار می شود.

وی همچنین به اعتبارات اخد شده از محل اعتبارات استانی و سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: گلزارهای شهدا با مشکلات زیرساختی مواجه هستند که با نظارت و مشارکت معاونت عمرانی استانداری قزوین، گروه مشاور در حال تهیه طرح جامع برای گلزار شهدا هستند تا ساماندهی این مجموعه صورت گیردـ تا دو ماه آینده طرح جامع کامل و در فازهای مختلف ساماندهی گلزار شهدا آغاز می شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزاری یادواره برای شهدای هر شهرستان با برنامه های متنوع و مشارکت دستگاه های مختلف را از برنامه‌های امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران ذکر و خاطرنشان کرد: برای فعال کردن برنامه های فرهنگی در گلزار شهدا از سال گذشته با همکاری تشکل‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد و به واسطه خود مردم، هیئت ها و موسسات فعال در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر با همکاری و مشارکت بسیج، عصر جمعه ها برنامه های فرهنگی در گلزار شهدا برگزار می شود.

اسمعیلی با اشاره به وجود موزه شهدا در جوار گلزار شهدا و امامزاده حسین علیه السلام به عنوان گنجینه بسیار ارزشمند از آثار شهدا بیان کرد: وضعیت فعلی موزه شهدا مطلوب نیست و لازم است با برنامه ها و فعالیت های فرهنگی متنوع و خاص بسترهای لازم برای حضور نوجوانان و جوانان در این مکان فراهم شود.

وی افزود: این آمادگی در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین وجود دارد که در حوزه ایثار و شهادت با همه دستگاه ها از جمله سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، اداره کل ورزش و جوانان و غیره برنامه های مشارکتی برگزار کند.

این مسئول اذعان کرد: با توجه به اختصاص یک درصد اعتبار همه دستگاه ها طبق بند «و» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ به حوزه ایثار و شهادت، مسئولان موظف هستند در قالب کارهای فرهنگی در بحث ایثار و شهادت هزینه کنند که بر این اساس می توانند در حوزه ساماندهی گلزار شهدا، خدمات به ایثارگران، اجرای طرح سپاس و دیدار ها و تجلیل ها همراهی لازم را داشته باشند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اضافه کرد: با هزینه کرد این درصد اعتبار، می توان فعالیت های فرهنگی خوبی اجرا کرد البته بنیاد شهید و امور ایثارگران در حد وسع خود اعتبار برای اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد اما برنامه های مشارکتی، مساعدت و تعامل همه دستگاه ها را می طلبد.

اسمعیلی خاطرنشان کرد: در خصوص تسهیلات اشتغال پیگیر هستیم که اعتبارات بیشتری برای ایثارگران جذب کنیم. در خصوص مشکلات درمان ایثارگران هم پیگیری در دستور کار قرار دارد و طی جلسات متعدد با استاندار، معاون عمرانی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در حوزه تخصصی درمان، موضوعات مطرح شده که امیدواریم بخش خصوصی هم نسبت به اجرای مسئولیت اجتماعی خود در خصوص ارائه خدمات درمانی بهتر به جامعه ایثارگران اهتمام ویژه داشته باشد.

وی همچنین پوشش بیمه ای و پیگیری های بنیاد شهید در قزوین در این خصوص را نسبت به استان های دیگر مطلوب تر دانست و تصریح کرد: تاخیر پرداختی ها در استان خیلی زیاد نیست اما پیگیر هستیم تا دو ماه آینده این مشکل رفع شود که علت تاخیر در پرداختی های بیمه 9 دی، عدم تأمین بودجه درمان از سوی دولت بود که حل مشکل در دست اقدام است و واگذاری زمین به ایثارگران که مشمول ماده قانونی هم هستند، در دست پیگیری است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول