اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

شهرک‌های گلخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بهشتی برای سرمایه‌گذاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرک‌های گلخانه‌ای ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

شهرک‌های گلخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بهشتی برای سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی معتمدی از راه‌اندازی پنج شهرک گلخانه‌ای در سطح استان برای ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: ایجاد خوشه‌های کسب و کار در بخش گلخانه‌ها در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۳۳ هکتار فضای آماده گلخانه‌ای، ۱۵ هکتار گل رز و بیش از ۱۳۰ هکتار زیرساخت آماده در شهرک‌های گلخانه‌ای داریم که بهشتی برای سرمایه‌گذاری پرسود در این استان است.

وی در ادامه خوشه‌های کسب و کار را چتر حمایتی بخش تولید دانست و توضیح داد: در بخش کسب و کارهای مرتبط با عسل، ماهی، گیاهان دارویی و گلخانه از هر نظر شرایط ایجاد خوشه‌های پویا و قوی وجود دارد اما لازمه اصلی این کار تشکیل اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی قوی در این بخش‌هاست.

وی گفت: انتظار ما از مدیریت خوشه‌های کسب و کار استان این است که نگاهی جامع و صفر تا صد از تولید تا فروش داشته باشد و با یک تدبیر علمی ساماندهی مناسب و تفکیکی برای گلخانه‌های فعال، در دست تکمیل و زیرساخت‌های آماده برای احداث گلخانه به خرج دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تولید دانش‌بنیان محصول اقتصادی بلوبری در یاسوج ادامه داد: ما این کار را شروع کردیم و از مدیریت خوشه‌های کسب و کار به ویژه خوشه گلخانه‌ها انتظار داریم که برای توسعه کمی و کیفی محصول بلوبری و احداث واحدهای مختلف تولیدی این محصول همانند یک چتر حمایتی عمل کند و زمینه پویایی صنعت گلخانه در این استان را در تولید، هوشمندسازی، توسعه، فروش و پایانه‌های صادراتی فراهم کند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول