اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ترفندهای کلاهبرداران سایبری را بشناسیم

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: کاربرانی که از طریق سایت های واسط اقدام به خرید می کنند فریب پایین بودن قیمت اجناس را نخورده و به هیچ عنوان بیعانه پرداخت نکنند.

ترفندهای کلاهبرداران سایبری را بشناسیم

به گزارذش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن محمودی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری با استفاده ازترفندهای مختلف همیشه درصدد این هستند تا از کاربران فضای کلاهبرداری‌کنند و برای رسیدن به اهداف خود از هر راه ممکن اقدام می کنند.

وی بیان داشت: متاسفانه گاهآ مشاهده می‌گردد که کاربران فضای مجازی و شهروندان برای تهیه لوازم مورد نیاز خود با مراجعه به سایت‌های خرید و فروش با سهل انگاری و زود اعتماد کردن مورد بزه واقع شده و در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در ادامه افزود: کلاهبرداران با ثبت آگهی‌های سوری با قیمت پایین در سایت‌های خرید و فروش و با جلب اعتماد قربانیان خود آنان را فریب داده و درخواست واریز وجه به عنوان بیعانه برای رزرو اجناس را می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متاسفانه شهروندان با اطمینان کردن به این گونه افراد در سایت‌های خرید و فروش و پس از واریز کردن وجه بحساب فرد آگهی دهنده، وی علاوه براینکه هیچ کالایی را برای آنان ارسال نمی‌کند به تماس تلفنی یا پیام های خود نیز پاسخگو نبوده و یا کالای بی کیفیت را برای خریداران ارسال می‌کنند.

سرهنگ محسن محمودی عنوان داشت: کاربران در هنگام مراجعه به سایت‌های واسط به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات دروغین افراد سودجوء قرار نگرفته و حتما از صحت و سقم آگهی مندرج در سایت اطلاع پیدا کرده و بعد اقدام به خرید کنند.

وی توصیه کرد: کاربران عزیز هنگام خرید اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول خودداری کنید و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اید از پرداخت وجه کالا اجتناب نماید.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی توصیه کرد : شهروندان در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir و یا باشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول