اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من | شهرداری‌ها جهت اسکان بی‌خانمان‌ها آمادگی داشته باشند

سردبیر پویش «درخواست رسیدگی به وضعیت بی‌ خانمان‌ ها از سوی شهرداری» گفت: از شهرداری همه شهرها تقاضا داریم نسبت به انجام طرح اسکان بی‌خانمان‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

فارس من | شهرداری‌ها جهت اسکان بی‌خانمان‌ها آمادگی داشته باشند

خبرگزاری فارس؛ فارس من: با توجه به تبلیغ اسکان بی‌خانمان‌ها از طریق سامانه پیامکی ۱۳۷، جمعی از مخاطبان از عدم اطلاع و نحوه رسیدگی به آن توسط برخی شهرداری‌ها انتقاد جدی داشته‌اند و اقدام به ثبت پویشی برای رسیدگی به وضعیت کارتن‌خواب‌ها کرده‌اند. سردبیر این پویش در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: من زمستان ۱۴۰۱ در استان مرکزی بودم. این استان در فصل زمستان سرمای طاقت فرسایی دارد که برای خوابیدن در خانه هم ۲ پتوی گرم لازم دارد.  روزی پیامکی از سامانه ۱۳۷ دریافت کردم مبنی بر اینکه اگر بی‌خانمانی در سطح شهر دیدم با آن شماره تماس بگیرم. این پیامک در ذهن من باقی ماند تا اگر روزی با چنین مسئله‌ای مواجه شدم از طریق آن پیگیری کنم. چند روز بعد درپارک آزادگان استان مرکزی بی‌خانمانی را دیدم که از سرما لای چند گونی پلاستیکی پیچیده شده بود. به این خاطر با سامانه ۱۳۷ تماس گرفتم اما کارشناس مربوطه در شهرداری اطلاعی از این طرح نداشت.

او با انتقاد از بی اطلاعی شهرداری اراک نسبت به این طرح افزود: چطور می‌شود که پیامکی به طور گسترده به شهروندان ارسال شود ولی برخی شهرداری‌ها اطلاعی از آن نداشته باشند یا اینکه بعد از چندین بار تماس به من بگویند با اورژانس اجتماعی تماس بگیرم. متاسفانه اورژانس اجتماعی هم اعلام کرد مسائلی که مربوط به کودکان و بانوان باشد را عهده دار‌است لذا بعد از کلی سردرگمی با ۱۱۰ تماس گرفتم تا این موضوع را پیگیری کنند.

لازم به ذکر است که مراکز استان‌هایی همچون تهران، اصفهان، خراسان رضوی و مراکز بسیاری از شهرها همچون ملایر، بیرجند و لاهیجان توانسته‌اند با راه‌اندازی گرمخانه بسیاری از بی‌خانمان‌ها را در فصل‌های سرد سال در گرمخانه ها ساماندهی کنند و ضمن ارائه خدمات به آنها، برخی را که با مشکل اعتیاد مواجه اند به کمپ های ترک اعتیاد معرفی کند.

شهردار تهران نیز در این خصوص گفته است، شهرداری‌های تمام مناطق تهران در فصل‌های  سرد سال در حال آماده‌باش جهت رسیدگی و ارائه خدمات به بی‌خانمان‌ها هستند.

سردبیر پویش در پایان تاکید کرد: اگر پیامکی یه طور عمومی از سامانه ۱۳۷ به همه ی شهروندان ارسال می‌شود لازم است مسئولان زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند تا از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری شود. به‌زودی فصل سرما می‌رسد و ما امیدواریم شهرداری همه شهرها برای حمایت از کارتن‌خواب‌ها در آن زمان آمادگی داشته باشند.

شما هم اگر با این موضوع موافق هستید می‌توانید پویش را در اینجا امضا کنید. در صورتی که تعداد حمایت‌ها به ۱۰۰۰ امضا برسد، پیگیری موضوع از سازمان‌های مربوطه در دستور کار «فارس من» قرار خواهد گرفت.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول