اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تولید ثروت در دل کویر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: پرورش خاویار در آران و بیدگل و کاشان در دستور کار قرار گرفته و برای بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

تولید ثروت در دل کویر

مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آیین افتتاح ۱۳۸ پروژه در هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: این ۱۳۸ طرح با مجموع اعتبار ۴۲۳ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و بخش زیادی از اعتبارات لازم برای اجرای این طرح‌ها توسط بخش خصوصی تأمین شده که نشان‌دهنده استقبال سرمایه‌گذاران برای ورود به بخش کشاورزی است.

وی افزود: تعداد خانوار بهره‌بردار طرح‌های کشاورزی استان در هفته جهاد کشاورزی بیش از ۳ هزار ۳۴۶ خانوار هستند و با افتتاح این ۱۳۸ طرح، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای ۴۳۹ نفر فراهم خواهد شد و برای ۲۰۲ نفر نیز تثبیت اشتغال به همراه خواهد داشت.

مردامند گفت: از مجموع این طرح‌ها، تعداد ۵۶ طرح در بخش تولیدات گیاهی، ۳۴ طرح در بخش آب‌وخاک و امور فنی مهندسی، ۲۴ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، ۶ طرح امور عشایر، ۵ پروژه تحقیقات کشاورزی، ۵ پروژه تعاون روستایی، ۵ پروژه تولیدات دام و طیور و آبزیان و ۳ پروژه مربوط به صنایع کشاورزی است.

 

تولید ۱۰ هزار تن گندم بذری در استان اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در سال زراعی گذشته ۱۰ هزار تن گندم بذری در استان اصفهان تولید شد، همچنین با برنامه‌ریزی انجام شده، بذر سیب‌زمینی در استان تولید و مشکل تولید سیب‌زمینی در استان رفع شد.

وی با اشاره به اینکه جهش تولید در سطح ۲۰ هزار هکتار از دیم‌زارها در سال گذشته انجام شد، عنوان کرد: سطح گلخانه‌های استان به ۲۷۰۰ هکتار رسیده است و صادرات ۱۳۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در سال گذشته انجام شد و از نظر تأمین بار مشکلی برای صادرات این محصولات در استان نداریم.

مرادمند ادامه داد: اجرای بسیار موفق سرشاخه‌کاری درختان میوه در استان به میزان ۴ هزار اصله درخت در سال ۱۴۰۲ و ساماندهی گلخانه‌ها و تشکیل اتحادیه تعاونی گلخانه‌داران از جمله دستاوردهای بخش کشاورزی در سال گذشته بوده است.

 

تشکیل اولین زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ در اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: کسب رتبه اول تولید محصولات دامی کشور، تشکیل اولین زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ در استان و کسب رتبه سوم کشور در تولیدات زنبورعسل نیز از جمله دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی استان در سال گذشته است.

وی اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون، ۱۱ کیلومتر شبکه‌های آب‌رسانی لوله‌گذاری، ۳۶۰ هکتار شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی، ۱۲ کیلومتر لایروبی و مرمت قنوات، تجهیز و یکپارچه‌سازی ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی در ۴۰۰ هکتار از زمین‌های سمیرم انجام شد.

مرادمند گفت: کارگاه‌های آموزشی و تربیت نیروهای ماهر در بخش‌های مختلف دامداری و گلخانه‌ها برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در بخش شیلات، تولید ماهی‌های پرورشی به ۱۰ هزار تن رسیده که ۷ هزار تن از آن توسط آب‌های دو منظوره تولید می‌شود.

 

اصفهان رتبه اول تولید ماهی‌های زینتی را به خود اختصاص داده است

وی با بیان اینکه اصفهان با تولید ۷۴ میلیون قطعه ماهی زینتی رتبه اول کشور را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: پرورش خاویار در آران و بیدگل و کاشان در دستور کار قرار گرفته و برای بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مردامند تصریح کرد: دنبال آن هستیم که تا پایان سال ۱۴۰۲ تعیین تکلیف اراضی را بدون نیاز به ورود پرونده‌ها به مراجع قضائی در قالب کمیسیون رفع تداخلات روشن کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امسال ۱۵۰ موافقت اولیه، ۶۳ جواز تأسیس و ۷ پروانه بهره‌برداری برای صنایع تبدیلی در استان اصفهان صادر شده است.

به گزارش فارس، آیین افتتاح همزمان ۱۳۸ پروژه بخش کشاورزی استان اصفهان همزمان با هفته جهاد کشاورزی با حضور استاندار اصفهان، رئیس و معاونان سازمان، مدیران ادارات تابعه، برخی مدیران و کارشناسان سازمان و سایر مسؤولان استان برگزار شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول