اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان: بیانیه فرانسه مغرضانه است

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتقاد از بیانیه فرانسه در خصوص حوادث اخیر مرزی بین باکو و ایروان، آن را مغرضانه خواند.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان: بیانیه فرانسه مغرضانه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه اظهارات تازه دستگاه دیپلماسی فرانسه در خصوص حوادث اخیر مرزی با ارمنستان را «مغرضانه» خواند.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» حاجی زاده گفت: «سخنان "آن کلر لژاندر" سخنگوی وزارت خارجه فرانسه مغرضانه است و وضعیت کنونی منطقه را تحریف می‌کند.»

لژاندر روزجمعه در رابطه با تحریکات نیروهای مسلح ارمنستان و جمهوری آذربایجان واکنش نشان داده بود.

به گزارش «رادیو ارمنستان» وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که فرانسه از حوادث مسلحانه که طی ۴۸ ساعت گذشته در چند نقطه در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داده است، از جمله تیراندازی به پرسنل غیرنظامی در «یراسخ» در خاک ارمنستان ابراز تاسف می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه بر لزوم خویشتن داری، کاهش تنش و حفاظت از غیرنظامان تاکید شده است.

وزارت دفاع ارمنستان روز چهارشنبه ادعا کرد که ۲ کارگر خارجی  بر اثر تیراندازی نیروهای جمهوری آذربایجانی به یک کارخانه ریخته‌گری در حال ساخت در روستای «یراسخ» در استان «آرارات» در ارمنستان مجروح شدند(جزئیات بیشتر).

به گزارش ترند نیوز، سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری آذربایجان گفت:«من به طرف فرانسوی یادآوری می‌کنم که باکو طبق موازین و قوانین بین‌المللی، تردد منظم، آزاد و ایمن صدها تن از ساکنان ارمنی را از طریق پاسگاه لاچین جهت تضمین کرد. است. در ۲۴ خرداد، بر اثر گلوله باران پاسگاه مرزی توسط ارمنستان، مرزبان ما مجروح شد و در حال حاضر اقدامات امنیتی در حال انجام است.»

وی گفت، ارمنستان باید به اقدامات تحریک آمیز خود که مانع روند صلح می شود پایان دهد، نیروهای مسلح خود را به طور کامل از خاک جمهوری آذربایجان خارج و به تعهدات خود در منطقه عمل کند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکنون ۲ بار باهم جنگیده‌اند و طی آن باکو بخش‌هایی از اراضی خود را مجددا به دست آورده است. این جنگ‌ها به ویژه نبرد دوم قره باغ بر منطقه قفقاز اثرات نامطلوبی برجای گذاشته است.در جنگ دوم قره باغ، ارمنستان شمار کشته شدگان خود را چهار هزار نفر اعلام کرد. باکو نیز کشته شدگان خود را نزدیک سه هزار نفر اعلام کرد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول