اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نشست کمیسیون اصل 90 درباره بررسی میزان اجرای قانون کاداستر

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: اجرای قانون کاداستر یا حدنگاری با حضور سازمان ثبت در کمیسیون اصل 90 مورد بررسی قرار گرفت که بررسی‌ها از اجرای قانون کاداستر درباره 60 درصد زمین‌های کشور حکایت دارد.

نشست کمیسیون اصل 90 درباره بررسی میزان اجرای قانون کاداستر

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در خصوص نظارت مستمر کمیسیون بر اجرای قانون جامع حدنگاری اظهار داشت: در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان ثبت نحوه اجرای قانون جامع حدنگار که گزارشی نیز در خصوص آن جهت قرائت در صحن مجلس آماده شده است، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قانون جامع حدنگار بر اساس قانون از سال ۹۳ تا سال ۹۵ از وظایف سازمان ثبت بوده است اما این قانون تاکنون به شکل کامل اجرا نشده است و با ورود کمیسیون اصل نود در دوره یازدهم با تشکیل کارگروهی اجرای دقیق آن مورد ارزیابی قرار گرفت و نتیجه آن جلوگیری از موازی کاری‌ها و جلوگیری از تخصیص بودجه‌های اضافی برای حدنگاری بود.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبری در خصوص قانون برنامه توسعه گفت: اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگاری از مطالبات حضرت آقا بود، اما متأسفانه دولت با وجود اینکه حدود ۴۰ درصد از کار حدنگاری اراضی کشور باقی مانده است، تاکنون در پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه اشاره‌ای به حدنگاری نکرده است که امید می‌رود این موضوع تا پیش از ارسال رسمی لایحه اصلاح شود.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: ترغیب اشخاص و کشاورزان برای اخذ اسناد حدنگاری شده نیز در برنامه دولت دیده نشده است و مقرر شد در خصوص این موضوع سازمان ثبت گزارشی برای حل این مشکل ارئه و کمیسیون اصل نودم قانون اساسی نیز به سرعت برای اصلاح لایحه برنامه این گزارش را به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه دهد. همچنین با هدف نظارت مستمر برای اجرای حدنگار در کشور قرارگاهی با محوریت سازمان ثبت، کمیسیون اصل نود مجلس، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و دستگاه‌های دخیل تشکیل شود و جلسات مستمری داشته باشد و گزارشات دوره‌ای آن دریافت و آسیب شناسی شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول