اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

روستای اسفیدان بجنورد شاهد روایتی تازه از شهدا و دفاع مقدس شد

اهالی روستای گردشگری اسفیدان بجنورد، در یادواره شهدای این روستا با روایتی تازه از دفاع مقدس رو به رو شدند و برای نخستین بار به تماشای فیلم در روستای خود نشستند.

روستای اسفیدان بجنورد شاهد روایتی تازه از شهدا و دفاع مقدس شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، یکی از اقدامات خوب ستاد کانون های مساجد خراسان‌شمالی، اکران فیلم های تحسین شده سینمای کشور در روستاها و مناطق دوردست است که اهالی آن مناطق که دسترسی به سینما ندارند نیز از این موضوع بهره‌مند می شوند.

اهالی روستای گردشگری اسفیدان از توابع شهرستان بجنورد، در یادواره شهدای این روستا با روایتی تازه از دفاع مقدس رو به رو شدند و برای نخستین بار به تماشای فیلم در روستای خود نشستند.

فیلم سینمایی «غریب»، با استقرار سینما سیار در روستای گردشگری اسفیدان، از مناطق زیبا و دیدنی شهرستان بجنورد برای مردم این روستا،  اکران شد.

عموم مردم که برای تکریم و نکوداشت رشادت های فرزندان دلیر ایران اسلامی در محوطه امامزاده محمد باقر علیه السلام این روستا گرد هم آمده بودند، خانوادگی و دسته جمعی پای تماشای فیلم تحسین شده غریب نشستند و روایتی تازه از تاریخ افتخارات انقلاب اسلامی را در قاب یادواره شهدا و پرده نقر ه ای سینما مشاهده کردند.

اهالی روستا اکران فیلم را آنهم همراه با برگزاری یادواره شهدا، برای نخستین بار تجربه کردند که البته حضور گسترده و پرشوق مردم از ویژگی های اصلی این اکران می توان نام برد.

امین درتومی، مسئول سینما سیار کانون مساجد خراسان‌شمالی در استان خراسان شمالی در این خصوص اظهار کرد: اکران های سینما سیار در این استان، با هدف توزیع عادلانه فرهنگی و به درخواست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوان، از سوی معاونت سینمایی وزارت ارشاد اسلامی به کانون های مساجد استان، برای اکران فیلم در مناطق شهری و روستایی فاقد سینما واگذار شده است.

علاقمندان سینما تاکنون در مناطق روستایی و مرزی، برخی شهرهای فاقد سینما از جمله شوقان و گرمه و فاروج، در تعدادی از مدارس و خوابگاه دانش آموزی  و نیز در دانشگاه ها و مجموعه صنعتی همچون پتروشیمی خراسان و همچنین مجتمع های درمانی و بیمارستان ها، شاهد استقرار سینمای سیار و اکران فیلم های "غریب"، "دسته دختران" و انیمیشن "لوپتو" بودند.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول