اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

همایش تخصصی حمایت از اطفال و نوجوانان برگزار می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به برگزاری همایش تخصصی حمایت از اطفال ونوجوانان با رویکرد منع کار کودک گفت: این همایش ۳۰ خرداد ماه از ساعت ۸ الی ۱۳ در محل شهر صنعتی اراک فرهنگسرای شورای شهر برگزار خواهد شد.

همایش تخصصی حمایت از اطفال و نوجوانان برگزار می‌شود

حسین آبادی در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به برگزاری همایش تخصصی حمایت از اطفال و نوجوانان با رویکرد منع کار کودک، اظهار کرد: این همایش ۳۰ خرداد ماه از ساعت ۸ الی ۱۳ در محل شهر صنعتی اراک فرهنگسرای شورای شهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال شعار روز جهانی منع کار کودک «عدالت اجتماعی برای همه؛ چگونه مانع کار کودک شویم» است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به نقش دستگاه‌ها و نهادها در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: کنترل آسیب‌های اجتماعی یک وظیفه همگانی و یک مسئولیت اجتماعی برای همه ارگان‌ها و نهادها است.

حسین آبادی ادامه داد: برای رفع معضل اجتماعی کار کودک باید برنامه‌ریزی‌های درست و تأثیرگذار صورت گیرد؛ در ایران تعداد کودکان کار به دلایل گوناگون رو به افزایش است بحث بی‌سرپرستی، اعتیاد، خشونت‌های خانگی و غیره از معضلاتی هستند که بروز پدیده کار کودکان را شامل می‌شود و باید همگی سعی کنیم که این آسیب اجتماعی مانند مواد مخدر و طلاق به یک مساله در جامعه تبدیل نشود.

وی در ادامه کودکان کار رویکردهای مددکاری اجتماعی، جامعه شناسی کودکان کار، کودک کار  و قوانین، کودک کار سیما، منظر شهری، نحوه ارتقا و سبک زندگی و تغییر نگرش در تعاملات کودکان کار، نقش سازمان‌های مردم نهاد در توانمندسازی کودکان کار و... را از مهم‌ترین محورهای برگزاری این همایش برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: ۱۲ ژوئن برابر با ۲۲ خرداد هر سال روز جهانی مبارزه با کار کودکان است که به منظور افزایش آگاهی و جلوگیری از کار اجباری کودکان، توسط سازمان جهانی کار به روز جهانی منع کار کودکان نام‌گذاری شد؛ این روز برای حمایت اجتماعی از کودکان برای پایان دادن به کار آنها نام دارد.

به گفته وی در این همایش تعدادی از مسئولین کشوری و استانی و همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به سخنرانی و واکاوی موضوع خواهند پرداخت.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول