اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

صدور 40 اخطاریه به کارواش‌ها و قالیشویی‌های شهرقدس

رییس اداره محیط زیست شهرستان قدس از صدور 40 اخطاریه به واحدهای کارواش و قالیشویی خبرداد و گفت: اخطاریه کارواش ها به سومین مرحله رسیده و در صورت بی توجهی و کنترل نکردن فاضلاب، پلمب واحدها انجام می شود.

صدور 40 اخطاریه به کارواش‌ها و قالیشویی‌های شهرقدس

زهرا خلیلی رییس اداره محیط زیست شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: کارواش ها و قالیشویی ها واحدهای خدماتی پرمصرف آب هستند و باتوجه به بافت شهری نامناسب در منطقه موجب آلودگی آب نیز میشوند و شکایت هایی در خصوص ورود پساب قالیشویی به زمین کشاورزی گزارش شده است. 

وی گفت: تذکرات و اخطاریه به 40 واحد از سوی هر دو اتحادیه داده شد و اخطاریه کارواش ها به مرحله سوم نیز رسیده است اما تعداد این واحدها در سطح خیلی بیشتر از موارد ثبت شده است که به صورت بدون مجوز فعالیت می کنند و کنترلی بر فاضلاب خروجی نداشته و با این اقدام ساماندهی این واحدها نیز انجام خواهد شد. 

مدیر اداره محیط زیست شهرقدس با اشاره به اینکه رسیدگی به این مسائل نیازمند فرهنگ سازی است و تعاملی با اتاق اصناف صورت گرفته و دوره آموزشی برای هردو اتحادیه برگزار شد، افزود: با این کار به واحدهای خدماتی هم برای دریافت مجوز استفاده آب از چاه و هم مدیریت فاضلاب و پسماند در قالیشویی ها و کارواش ها توضیحات و راهنمایی های مورد نیاز راجع به روش های تصفیه فاضلاب داده شود.

خلیلی ادامه داد: روش های مختلفی برای تصفیه فاضلاب وجود داشته که واحدها از پساب تصفیه شده خروجی در صورت رعایت استانداردها مجدد برای آبیاری فضای سبز و یا ورود به انهارو کاربردهای داخلی می توانند استفاده کنند. 

وی تاکید کرد: واحدهای قالیشویی و کارواش ها در صورت توجه نکردن به راهنمایی ها و اخطاریه های داده شده و کنترل نکردن پساب خروجی و هدر رفت آب، اقدامات قضایی جهت پلمب واحدها انجام خواهد شد. 

پایان پیام/ 67075

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول