اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

30 ویلا در حریم رودخانه زاینده‌رود تخریب شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: 30 ویلا در حریم و بستررودخانه زاینده‌رود تخریب شد.

30 ویلا در حریم رودخانه زاینده‌رود تخریب شد

حسن ساسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: باوجود مشکلات اقتصادی و فشارهای اجتماعی عملیات آزادسازی ۸۷ مورد از ویلاهای شهرستان لنجان، در بخش باغبهادران با مساحت بیش از ۲۵ هزار متر مربع آغاز شده است.

وی افزود: از ششم خردادماه ۳۰ ویلا با طول تقریبی ۷۰۰ متر و مساحت ۱۰ هزار مترمربع در بستر زاینده‌رود آزادسازی شد.

ساسانی گفت: در دو هفته آینده آزادسازی‌ها اجرا و رفع تصرفات شناسایی شده در محدوده اردال و ابوذرغفاری شهر باغبهادران به طور کامل انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: برای تسهیل در روند اجرای این عملیات  از تمامی ظرفیت‌های انسانی شرکت آب منطقه‌ای، نیروی پیمانکار و مشاور بهره گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در قالب تبصره‌های ۲ و ۳ قانون توزیع عادلانه آب صراحتا مشخص شده ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه‌ها، انهار طبیعی، کانال‌های عمومی، مسیل‌ها، مرداب، برکه‌های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاها و دریاچه‌ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است، تصریح کرد: با استناد به این قانون آزادسازی تصرفات واقع در بستر و حریم رودخانه زاینده‌رود، مجموعه‌ ویلایی و اعیانی‌های غیرمجاز، با جدیت در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

ساسانی با بیان اینکه  تاکنون  ۸۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان آزادسازی شده است ادامه داد: مطالعات نزدیک به سه هزار کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: آزادسازی ۴۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان امسال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ساماندهی ۸۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده است، گفت: لایروبی ۲۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان اجرا و امسال نیز  برای لایروبی ۴۵ کیلومتر از رودخانه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول