اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نمایش بازسازی واقعه غدیر در زرندیه اجرا می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه از اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیر در این شهرستان خبر داد.

نمایش بازسازی واقعه غدیر در زرندیه اجرا می‌شود

 احمد جوانمرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: همزمان با عید سعید غدیرخم نمایش بازسازی این رویداد مهم تاریخی اسلامی در شهرستان زرندیه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این نمایش 15 تیرماه  به کارگردانی ابوالقاسم کاظمی و اعضای انجمن تعزیه زرندیه به اجرا در می‌آید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه با بیان اینکه این نمایش با مشارکت نهادهای فرهنگی و بسیجیان شهرستان زرندیه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: حرکت کاروان این نمایش از محل مسجد علی ابن ابیطالب(ع) شهر مامونیه آغاز و پس ازطی مسیر از خیابان امام خمینی(ره) و خیابان محتشم کاشانی، در محل میدان تعزیه محله آسیابک اجتماع عمومی انجام شده و نمایش بازسازی واقعه غدیرخم به مرحله اجرا درخواهد آمد.

جوانمرد با اشاره به اینکه واقعه غدیرخم هیجدهم ذیحجه سال دهم هجرت در مسیر بازگشت پیامبر گرامی اسلام از مراسم حجة الوداع اتفاق افتاد، گفت: انتصاب حضرت علی(ع) به امامت در واقعه غدیر خم، ادامه رسالت مهم پیامبر گرامی اسلام بود، بنابراین روز غدیر و انتصاب امیرالمومنین(ع) به امامت به اندازه روز بعثت و رسالت نبی گرامی اسلام(ص) دارای اهمیت است.

 واقعه غدیر باید در قالب مصادیق واقعی به جوانان آگاهی داده شود تا سینه به سینه به نسل‌های دیگر انتقال یابد

وی تبیین و جایگاه واقعه غدیر در بین نسل‌های جدید انقلاب و جوانان، فرهنگ‌سازی خطبه غدیر و آشنایی نسل جوان با این واقعه و تقویت ولایت پذیری این نسل را از جمله اهداف اجرای این نمایش دانست و تاکید کرد: واقعه غدیر باید در قالب مصادیق واقعی به جوانان آگاهی داده شود تا سینه به سینه به نسل‌های دیگر انتقال یابد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول