اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

شناسایی دانش آموزان در معرض خطر ایلام با اجرای طرح غربالگری

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ایلام گفت: اجرای طرح غربالگری شناسایی دانش آموزان در معرض خطر یا دارای رفتار پرخطر در سطح مدارس استان در حال اجرا است.

شناسایی دانش آموزان در معرض خطر ایلام با اجرای طرح غربالگری

محمدرضا ولدبیگیان معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ایلام شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار فارس در ایلام با اشاره به اجرای طرح غربالگری در مدارس استان، در خصوص هدف از اجرای این طرح گفت: این طرح در مورد شناسایی دانش آموزان در معرض خطر و یا دارای رفتار پرخطر جهت ارجاع و دریافت خدمات مشاوره ای در فصل تابستان است که پس از غربالگری و شناسایی این دانش آموزان، در فصل تابستان به آنها خدمات تخصصی مشاوره ای ارائه می شود.

وی افزود: بر اساس ماده ۴۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، مسئولیت شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر یا دارای رفتار پرخطر با مدیر مدرسه است و از این رو تمامی کارکنان مدرسه اعم از مشاور، معلم، مربی و معاون پرورشی موظف‌اند در راستای اجرای مطلوب غربالگری و شناسایی دانش‌آموزان جامعه هدف جهت ارجاع و دریافت خدمات در مراکز مشاوره آموزش و پرورش، به مدیر مدرسه کمک کنند.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش وپرورش استان ادامه داد: پس از پایان دوره، گواهی سطح یک یا سطح ۲ برای مدیران، آموزگاران، دبیران و مشاوران مجری طرح غربالگری، متناسب با عملکرد آنها انجام می‌شود.

وی درباره چک‌ لیست‌های غربالگری نیز یادآور شد: در مقطع ابتدایی، آزمون غربالگری پایه روانشناختی توسط آموزگاران پایه سوم و ششم برای تمامی دانش‌آموزان کلاس تکمیل خواهد شد میانگین زمان تکمیل پرسشنامه برای هر دانش‌آموز بین ۶ تا دقیقه است.

ولدبیگیان اضافه کرد: برای مقطع متوسطه اول، آزمون غربالگری روانشناختی در پایه هشتم و آزمون سلامت روانی رفتاری در پایه هفتم برگزار می شود و همچنین برای مقطع متوسطه دوم آزمون غربالگری روانشناختی در پایه یازدهم و آزمون سلامت روانی رفتاری در پایه دهم برگزار خواهد شد.

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام خاطرنشان کرد: برای ایجاد انگیزه در مدیران، آموزگاران، مشاوران و تمامی کارکنان مدارس، برنامه های تشویقی مختلفی نظیر صدور گواهی، تقدیرنامه و تشویق مدیران و معلمان برتر در اجرای غربالگری در نظر گرفته شده و همچنین مدارس و مناطقی که بر اساس شاخص‌های ارزیابی بهترین عملکرد را داشته باشند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، اجرای آزمون‌های غربالگری توسط معلمان از نیمه دوم اردیبهشت تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

در استان ایلام بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف مشغول تحصیل هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول