اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مصرف متانول عامل مسمومیت‌ ۹۵ نفر در کرج بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه ۹۵ نفر به واسطه مصرف مشروبات الکلی از نوع متانول دچار مسمومیت شدید شدند، گفت: ۱۰ تن از این افراد جان باختند و ۴۰ نفر دیگر نیز تحت درمان هستند.

مصرف متانول عامل مسمومیت‌ ۹۵ نفر در کرج بود

شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز‌ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص مسموم شدگان الکل، گفت: شمار بستری‌های مسمومیت با الکل طی ۷۲ ساعت گذشته بالا بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان ۹۵ نفر در مراکز استان بستری شدند، یادآور شد: برخی از این مسمومیت‌ها به صورت دست جمعی و در یک‌ میهمانی اتفاق افتاده است.

صیادی اضافه کرد: در پی بررسی‌های صورت گرفته یکی از عوامل بدحالی بیماران مراجعه دیرهنگام به درمانگاه و مراکز تخصصی درمانی است.

وی با اشاره به اینکه شدت مسمومیت موجب مرگ ۱۰ نفر از این افراد شده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰ نفر این افراد در بیمارستان‌های استان البرز تحت درمان و دیالیز قرار دارند که وضعیت عمومی بیشتر آنان خوب است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تعدادی از مسموم شدگان پس از درمان از بیمارستان ها مرخص شدند.

به گفته این مقام مسؤول و بنا به بررسی‌های صورت گرفته مصرف مشروبات الکلی از نوع متانول این مسمومیت‌ها را رقم زده است.

وی با بیان اینکه این افراد اغلب در بیمارستان کوثر بستری هستند، یادآور شد: تمام مسموم شدگان دارای علائم گوارشی، تنگی نفس، تاری دید و سرگیجه هستند که میانگین سنی این افراد بین ۱۶ تا ۵۰ سال است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول